Go

Go Back   PetFinder.my > Search Forums

Showing results 1 to 25 of 258
Search took 0.01 seconds.
Search: Posts Made By: Pak Lubis
Forum: Rescuers & Fosterers 12-22-2010, 11:54 PM
Replies: 5
Views: 871
Posted By Pak Lubis
Re: need a feeding mum

You have to find mum for the kitten fast. If you dont get it the chances of the kitten to be alive is very minimum. I have many times encounter with such a situation. All kitten died after two weeks...
Forum: Cats & Kittens 12-22-2010, 11:48 PM
Replies: 7
Views: 1,260
Posted By Pak Lubis
Re: cute sgt tp xtahu mcm mana nak selamatkan..any ideas from all the pro's??

Minta maaf .. Pak Lubis mencelah sikit dah lama tak masuk forum cuma jengok jengok je... Kalau kucing tu dah tak lari jumpa orang...maksudnya kucing tersebut boleh dijinak kan lagi.

Kucing yang...
Forum: Pet Memorial 06-02-2010, 09:40 PM
Replies: 143
Views: 18,056
Posted By Pak Lubis
Forum: Coffee Room 05-20-2010, 02:45 AM
Replies: 14
Views: 1,414
Posted By Pak Lubis
Re: Happy Birthday Pak Lubis and Suhaimy!

Sorry lambat balas ... Saya pun terlupa juga birthday saya ..... Terima kasih semua atas ucapan .....Happy biearthday pada suhaimi ...
Forum: Coffee Room 04-23-2010, 09:40 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Nani... SMS pak cik ..
Forum: Coffee Room 04-23-2010, 09:35 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Saya tak berapa tahu pasal E71... Tetapi kalau cameranya 5megapixel sudah tentu sama dgn tel saya n 96 dan n 79.. Dekat image .. Tekan option .. Tekan Edit .. Kat situ ada .. Nak crop ke .. Adjust...
Forum: Coffee Room 04-23-2010, 11:59 AM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Thanks Blackie..
I hv tried adding text in my photo at the image in the my phone using image editor. It can be done..
Next time my photo will have 'Pak Lubis Collection' written diagonally across...
Forum: Coffee Room 04-22-2010, 11:33 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Although i used to be an amateur photographer using a DSLR and used my PC to edit my photo through photoshop and sometimes watermarked it but now I am just using camera phone and also using my phone...
Forum: Coffee Room 04-22-2010, 11:19 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Advertisement yg mengandungi gambar ex kucing saya di mudah.telah dideletekan setelah saya ber sms dgnnya..
Forum: Coffee Room 04-22-2010, 10:43 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

dia guna gambar kucing saya utk promote kucing dia ..yg adopt kucing saya tak ada kaitan.
Forum: Coffee Room 04-22-2010, 10:32 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Re: Sakitnya Hati Ini..

Bukan suami isteri dan budak tu punya hal... Harap jangan salah faham.. Kesian dia orang tu..

Org yg lain telah ambik gambar kucing yg saya gunakan utk advertise tu dan gunakan gambar kucing saya...
Forum: Coffee Room 04-22-2010, 10:05 PM
Replies: 19
Views: 2,174
Posted By Pak Lubis
Sakitnya Hati Ini..

Seketika dulu ada 2 ekor kucing adik beradik yg saya postkan di PF dan di mudah.com 'for adoption'. Kucing tersebut telah pun diambil oleh 2 orang yg berlainan seekor oleh sepasang suami isteri dan...
Forum: Lost & Found 04-22-2010, 10:22 AM
Replies: 45
Views: 8,487
Posted By Pak Lubis
Re: macam exo ...found in kota damansara

Saya tak buat apa2 pun.. Ambil /selamatkan dia ... 1st week jumpa bg susu kambing dan 2nd week bg susu tepung khas dan lepas tu kena buat macam ibu kucing buat..

Tapi jangan sampai tahap jilat...
Forum: Lost & Found 04-21-2010, 11:38 PM
Replies: 45
Views: 8,487
Posted By Pak Lubis
Re: macam exo ...found in kota damansara

Betul lah Felix dan Zai.. Kenapa lah saya pun tak penah jumpa kucing2 yg ada jenama mcm nama kelas2 gitu .. Selalu jumpa kucing walau pun ada nama tapi nama biasa je lah..
Tetapi kalau jumpa, saya...
Forum: Cat TV and Photos 04-20-2010, 11:51 PM
Replies: 18
Views: 2,941
Posted By Pak Lubis
Re: Newborn!!

Kalau didalam kabinet tu anak2 kucing dan ibu tidak mengganggu., adalah lebih dibiarkan je disitu..

Kalau diletakkan dalam cage nnti menghalang pergerakan ibu kucing kerana cage kena tutup...
Forum: Cat TV and Photos 04-19-2010, 11:46 PM
Replies: 18
Views: 2,941
Posted By Pak Lubis
Re: Newborn!!

Rasanya tak berapa normal.. Atau kucing tu tak berapa teringin nak mengawan bnyk kali..
Forum: Cat TV and Photos 04-19-2010, 09:41 PM
Replies: 18
Views: 2,941
Posted By Pak Lubis
Re: Newborn!!

Memang emak dia melahirkan seekor je ? Atau ada yg mati ..?
Forum: Rescuers & Fosterers 04-19-2010, 09:33 PM
Replies: 32
Views: 3,550
Posted By Pak Lubis
Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

June....
Saya hanya rasa patah semangat tetapi belum lagi patah semangat sebenar2nya. Saya berasa saya masih kurang pengalaman untuk memelihara anak kucing bawah umur sebulan yg ketiadaan ibu. Saya...
Forum: Member Introductions 04-18-2010, 08:07 PM
Replies: 11
Views: 1,728
Posted By Pak Lubis
Re: hello semua!

kalau nak hai... Ini Pak Lubis bagi..
Hai hai hai. Selamat datang ke PF.. Semuga berbahagia..
Forum: Cats & Kittens 04-17-2010, 02:53 AM
Replies: 86
Views: 11,664
Posted By Pak Lubis
Re: otai2 semua do help me..

Alahai Kuntum Ooi... Manalah saya ada pengalaman.. Saya tau sikit2 pun dari forum ni..

Saya masih tak cukup pengalaman bela anak kucing tak beribu ..dah 2 kali gagal dan hanya 2 kali berjaya....
Forum: Rescuers & Fosterers 04-17-2010, 01:10 AM
Replies: 32
Views: 3,550
Posted By Pak Lubis
Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Ini kali kedua saya gagal.. Rasa patah semangat rasanya..
Forum: Rescuers & Fosterers 04-17-2010, 12:51 AM
Replies: 2
Views: 1,114
Posted By Pak Lubis
Re: Looking for Fosterer

I may be able to foster them if you do not find one when you are about to go outstation as I have only one kitten left for adoption with me. Hope it will be taken within these few days. I hope also...
Forum: Rescuers & Fosterers 04-16-2010, 04:03 PM
Replies: 32
Views: 3,550
Posted By Pak Lubis
Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Duduk Pekan Bangi lama, kampung Bangi. Kucing tu mati. kalau nak dtg boleh juga .. Tak ada apa nak tgk.. Kecuali 1 ekor ibu kucing dan seekor anaknya. Lain sudah diadopt
Forum: Rescuers & Fosterers 04-16-2010, 03:53 PM
Replies: 32
Views: 3,550
Posted By Pak Lubis
Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Berita terkini..
Anak kucing tersebut telah menghembuskan nafasnya terakhir dipangkuan saya semasa saya bg susu melalui syringe.. Seperti biasa selepas beri susu saya urut belakangnya..
Semasa...
Forum: Rescuers & Fosterers 04-15-2010, 06:55 PM
Replies: 32
Views: 3,550
Posted By Pak Lubis
Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Saya tak sanggup lagi tgk anak kucing mcm ini.. Bwk ke klinik .. Vet kata tak ada peluang dia untuk hidup. Keadaan nya teruk sgt.. vet nak bntu saya utk cepat kan dia pergi.. Saya tak mau..apa2 hal...
Showing results 1 to 25 of 258

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 10:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.