Go

Go Back   PetFinder.my > Search Forums

Showing results 1 to 25 of 25
Search took 0.00 seconds.
Search: Posts Made By: zul langat
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-12-2011, 02:38 AM
Replies: 13
Views: 6,008
Posted By zul langat
Re: New Guinea Pig Owner

tak susah nak jaganya....cuma kalau tinggal kat bandar.....kos makanannya agak tinggi. kalau tinggal kampung....boleh selang selikan makanan dia dengan rumput...jimat sikit.{wink}
Forum: Hall of Shame 04-11-2011, 09:02 PM
Replies: 47
Views: 14,953
Posted By zul langat
Re: Rascal didn't deserve this! Pjud@Hafizuddin, this one concerns YOU!

haa...tahniah hafiz...sebab ko berani kedepan...
saya sebagai orang yang dah tua...memang tua pon....kebanyakkan member kat thread ni dah patut panggil saya pakcik..{happy}merasa sesangat gembira...
Forum: Hall of Shame 04-10-2011, 04:29 PM
Replies: 47
Views: 14,953
Posted By zul langat
Re: Rascal didn't deserve this! Pjud@Hafizuddin, this one concerns YOU!

ni saya nak beri contoh sikit....tang perlunya kita mempersiapkan ilmu tentang hal2 berkaitan dengan haiwan yang bakal dipelihara...
kira2 3 bulan lalu..sebelum saya memiliki 9 ekor...
Forum: Hall of Shame 04-10-2011, 04:19 PM
Replies: 47
Views: 14,953
Posted By zul langat
Re: Rascal didn't deserve this! Pjud@Hafizuddin, this one concerns YOU!

hai semua...
saya menulis ni bukan nak menimbulkan api kemarahan anda semua....
pada saya apa yang saya katakan sebelum ini sudah memcukupi...tapi nak tambah sikit....saya rasa...kita semua pon...
Forum: Hall of Shame 04-10-2011, 05:37 AM
Replies: 47
Views: 14,953
Posted By zul langat
Re: Rascal didn't deserve this! Pjud@Hafizuddin, this one concerns YOU!

tak yah le cam tu sangat...saya pon sayang haiwan juga...dan sayang sesama manusia....doakan je dia insaf....menyedari kesalahan dia...seterusnya menjadi pemilik haiwan yang bertanggung jawab...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-06-2011, 02:01 AM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

sebenarnya apa yg ditulis oleh sis. Felix The Cat.....tu dah cukup dah....kira lengkap untuk asas penjagaan GP.....namun untuk kegembiraan bersama.....saya tambah lagi info yg saya selalu rujuk. sila...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-05-2011, 05:18 PM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

budak tomei tu saya le....{cool}
cadangan saya...baik add. sharil banting tu lebih bagus...dari pi ke banting!
nanti pi sana....tapi tak de GP yg nak dijual pula....bazir minyak kereta je...kat...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-05-2011, 12:45 PM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

untuk pengetahuan.....kalau nak tengok pasal GP yg jual kat banting tu....cuba cari nama....Sahril Banting kat facebook...setiap GP yg nak dia jual ada diiklankan dgn gambar sekali....kalau tak jumpa...
Forum: Birds 04-04-2011, 10:12 PM
Replies: 11
Views: 12,528
Posted By zul langat
Re: Love birds

LB tak dikategori dlm budgie sis. mereka semua dlm keluarga parrot...kat bawah saya sertakan sedutan berita mengenai lesen berkenan...dan kalau rajin add. le Irwan Fahmy...boleh tanya macam2 hal...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-04-2011, 09:11 PM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

ha ha ha....saya bukan pakar le....cuma dah biasa bela macam2 haiwan dari kecil.....sampai dah nak jadi atuk lak ni.....
sis. memang sukar nak tentukan jantinanya.....melainkan dah biasa bela je....
Forum: Birds 04-04-2011, 08:11 PM
Replies: 11
Views: 12,528
Posted By zul langat
Re: Love birds

setahu saya semua jenis parrot import kena lesen...melainkan burung budgie dan tiel je tak kena. dan jadi kalau beli...pastikan ada resit...dan mohon kat perhilitan. dan banyak lagi haiwan import yg...
Forum: Birds 04-04-2011, 02:04 AM
Replies: 11
Views: 12,528
Posted By zul langat
Re: Love birds

memang comel LB ni...saya pon minat sangat...macam2 warnanya....tapi leceh le nak kena lesen pulak...{good}
untuk pengetahuan....kalau nak info pasal LB ni...cuba cari kat......Malaysia Bird...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-04-2011, 01:24 AM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

memang kalau boleh.....bersama kita meriahkan thread gp ni...sebab gp ni memang memeriahkan kita.... kat thread boleh le kita berkongsi cerita....dan tip2 atau apa2 info berguna...{wink}
untuk...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-03-2011, 11:10 PM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

ha ha ha memang menghiburkan gp ni.....saya sengaja menggesek beg plastik...bagi bunyi....nanti huruhara le bunyi gp2 saya menjerit....minta makanan....macam budak nakal diorang....memekik....sambil...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-03-2011, 05:00 AM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

hari tu tengok kat petaling street...gp nya murah...dan comel....abby. rm 35...american rm 25 utk seekor....kat sana ada 2 petshop....tengok dulu...kalau suka beli le....kat pasar pudu pon...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 04-02-2011, 02:18 AM
Replies: 97
Views: 35,565
Posted By zul langat
Re: Want to adopt gp

kalau sis. sudi add. saya kat facebook.....zuljr@ymail.com....boleh lah kita berkongsi ilmu tang penjagaan hawan ni....dan banyak yg saya nak belajar dari sis. untuk pengatahuan sis. saya ada bela...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 03-10-2011, 03:12 AM
Replies: 13
Views: 6,008
Posted By zul langat
Re: New Guinea Pig Owner

terima kasih kerana membantu...
Alhamdulilah....saya dah pon berjaya beli sepasang peruvian dan sepasang sheltie....kat Mawar petshop di Port Dickson. tapi tak tau le bakanya betul ori atau...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 03-03-2011, 03:34 AM
Replies: 6
Views: 2,547
Posted By zul langat
Re: ada sapa2 nak jual anak GP tak?

gp ni...dalam masa 2-3 hari kita bela dah jinak la....tapi kena selalu main2 dengan diaorang. saya pun baru bela gp....baru sebulan lebih...banyak kena belajar. dan berharap ada kekawan kat forum ni...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 03-02-2011, 11:13 AM
Replies: 6
Views: 2,547
Posted By zul langat
Re: ada sapa2 nak jual anak GP tak?

http://s4.postimage.org/nwqv8mjo/pd_peru_betina.jpg (http://postimage.org/image/nwqv8mjo/)
peruvian betina
http://s4.postimage.org/nwsirz1g/pd_peru_jantan.jpg (http://postimage.org/image/nwsirz1g/)...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 03-02-2011, 10:39 AM
Replies: 6
Views: 2,547
Posted By zul langat
Re: ada sapa2 nak jual anak GP tak?

ye...ok boleh tahan....nampak murah....tapi cam sangkar tu serupa harga kat kl kot....yg pasti gp nya memang murah dan cantik.
sokong le kedai bumiputera!{wink}
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 03-01-2011, 12:48 AM
Replies: 6
Views: 2,547
Posted By zul langat
Re: ada sapa2 nak jual anak GP tak?

alhamdulillah....
tadi pi p.dickson...dah beli sepasang sheltie dan sepasang peruvian.
kat kedai tu texel pon ada...2 ekor tapi jantan comel betul.
0173267760 mawar petshop.
kedai melayu...kak...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 02-27-2011, 10:08 PM
Replies: 13
Views: 6,008
Posted By zul langat
Re: New Guinea Pig Owner

la...tak rezeki nak jumpa agaknya....5 hari lepas saya pi...sana...tak de...dah habis kot...kalau ada jumpa jenis yg bulu panjang...macam peruvian....texel ke
minta tolong kalau boleh sms saya...
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 02-25-2011, 11:57 PM
Replies: 13
Views: 6,008
Posted By zul langat
Re: New Guinea Pig Owner

tanya sikit....gp tu beli kat mana....ada no. tel tak...saya pon tengah cari ni...harap sudi membantu...t.kasih.
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 02-21-2011, 12:04 AM
Replies: 51
Views: 21,330
Posted By zul langat
Re: guinea pig kesayanganku...

maaf......tumpang sibuk sikit.....ada tak lagi tanda2 lain....tanda2 yg menunjukkan GP tu bunting?
saya pon baru belajar bela juga ni.....harap ada sifu2 yg sudi menerangkan....terima kasih....{wink}
Forum: Small Mammals - Furry & Cute 02-20-2011, 10:02 PM
Replies: 6
Views: 2,547
Posted By zul langat
ada sapa2 nak jual anak GP tak?

assalammulaikum dan selamat sejahtera buat member kat petfinder...
saya zul....orang baru kat sini....kalau ada salah silap harap dimaafkan ye.
saya nak tanya.....ada sapa2 yg nak jual anak GP...
Showing results 1 to 25 of 25

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 05:26 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.