View Single Post
  #8  
Old 11-26-2008, 03:59 PM
abzalia's Avatar
abzalia abzalia is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Nov 2008
Location: Kajang-Putrajaya-Kuching-Oya
Posts: 1,949
Rep Power: 13
abzalia is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to abzalia
Default Re: nk tanye pendapat korang..

yg aku highlight merah tu jadi tanda tanya.mcm mana kucing dia blh hilang dan kenapa org minta kucing dia,pakai bagi je?? disini aku musykil sebab adakah dia owner yg baik?? adakah kucing2 dia dah kembiri atau blm yg menyebabkan blh multply jd 15?? <<<----THANKS JUNE..NASIB BAIK KO TIMBULKAN ISU NIH...NNT AKU TANYE DIA PASAL BENDA NIH...

takde bukti mengatakan klu pelihara kucing tak blh mengandung.mak aku dulu ada 13-15 ekor kucing dirmh tp anak bersusun mcm paku.kami ada 9 adik beradik.1 meninggal sakit.kakak2 aku ada kucing anak pun blh tahan anak ramai.aku pun pernah mengandung tp pasal kena denggi aku keguguran].<<---TU LER...KOMPIUS GAK...SEBAB FIKIR2...REZEKI TU DI TANGAN TUHAN... TGK RAMAI GK YG X BELA KUCING BERTAHUN2 X BERANAK... SO, LEPAS NIH SENANG LA AKU NAK MENJAWAB SOALAN2 YG SAJA MENYAKITKAN ATI & MEMPERLEKEHKAN AKU BELA KUCING..

pasal kembiri tu,aku tak payah tunggu jakim bg statement.secara logiknya kucing yg tak dikembirikan akan melahirkan anak 3 atau 4 kali 1 thn.mgkn 4 -6ekor setiap kelahiran. klu ko darab jumlah keseluruhan setiap kelahiran bukankah negara kita akan kebanjiran strays?? rata2 org lbh suka beli cat ped atau yg DLH.abis kucing kampung biasa mcm mana?? jd kesimpulannya utk kembiri kucing supaya durang tak membiak dan menimbulkan mcm2 penyakit yg fatal,lebih baik kita kembiri kucing2 atau anjing2 peliharaan. <<---NOTED...AND THANKS SEBAB KASIK PANDANGAN K...MUAHHHHHHH (UTK KUCING2 KO SAJA)...WAKAKAK..
__________________
.::argh..!! susah2, H.A.N.T.A.MS.A.J.A lahhh.::
Reply With Quote