View Single Post
Old 09-01-2010, 10:34 AM
PetFinder Guru

maris_sa528 is on a distinguished road
Default Re: Macam mana nak tahu yang kucing tu pregger and mana tempat boarding yang MURAH?

Quote:
Originally Posted by FurKids View Post
... Risks of the Depo-Provera injection include a higher risk for diabetes, mammary tumors and uterine infection ...

You want to exposed your kucing kesayangan to all these dangers and sufferings simply because you refuse to spay your cat and want to breed her later on?

I suggest you take all the injections yourself dulu utk beberapa bulan/tahun ... test it on yourself first sebelum doing it to your cat, apa kata?

Even then, kalau you betul-betul ok lepas tu, kalo kucing ko dapat bersuara, dia sendiri masih enggan to take all those hormonal shots and risk all those cancers in her body. Pompuan yg dah menopause pun ramai yg enggan ambik those hormonal therapy yg meninggikan risiko cancer dalam badan mereka!

Huhu.... I belum inject pun kucing-kucing I. I baru tau pasal injection ni semalam.. Nantila i mintak advice vet i.. for the mean time.. biar je la kucing-kucing i tak dimandulkan. Betina dengan betina bergomol kat umah tu takpe kot... huhuhu...

Yup, agreed. Any medication/drugs pun memang ada side effect. Even Human birth control drugs/injection/implano pun ada side effect juga pada manusia. Tapi orang amik jugak. Huhuhuhu..