Thread: Binturong
View Single Post
  #52  
Old 08-17-2009, 11:01 PM
Bareen's Avatar
Bareen Bareen is offline
Kucing Garong
 
Join Date: Aug 2008
Location: Kuching, Sarawak
Posts: 547
Rep Power: 12
Bareen is on a distinguished road
Send a message via MSN to Bareen Send a message via Yahoo to Bareen Send a message via Skype™ to Bareen
Default Re: Binturong

Yang asyik kena lompat tu sebenarnya tengah ngantok. Lepas bermain ngan kitten tu, masa lepas ke living room, terus mata dia jadi kuyu, mana dia berhenti, situlah dia rebah. Aku pangku dia pun terus lemah. Risau gak aku mulanya, takut dia keracunan ker apa. Badan lemah, kaki mengigil-gigil. Aku panik, nak gi vet, mana ada bukan tengah-tengah malam, dah tu pulak vet mana yang arif pasal musang. Jadi, aku bawa bilik aku, baringkan dia kat katil, selimut ngan comforter. Aku dodoilah dia sampai aku sendiri lelap. Sejam kemudian, aku tesedar tengok mata dia dah terbeliak cam biasa, chip chip chip depan muka aku.
Ada gak kawan aku cakap dulu, musang nih kalau dia ngantok, dia tak kira kat mana nak tido. Mana dia rebah situlah dia tido.

Pergerakan dia sebenarnya cepat. Apa-apa pun dia leh panjat. Cage kitten tu senang-senang jer dia daki. Kencing dia tak ada bau. Najis dia pun tapi kalau dia makan daging ayam, ada lah bau hanyir daging ayam tu pada najis dia sebab makanan dia tak dihadam dengan sempurna. Makan buah, yang kuar nanti masih berbau buah. Kekadang dia makan gak kibble kucing tapi aku tengok bulu dia gugur. Sekarang aku bari raw food jer termasuk telur puyuh dan ayam selain pisang dan buah tempatan lain.

CP tu color point cam kitten-kitten nih...
__________________


Last edited by Bareen; 08-17-2009 at 11:18 PM.
Reply With Quote