View Single Post
Old 11-11-2009, 03:40 PM
Pets Are NOT Disposable

FurKids is on a distinguished road
Default Re: Bahaya Atau Tidak

Beware of cat bites, lebih bahaya daripada gigitan anjing. I have explained before in this forum. Sekiranya anda pernah terkena gigitan kucing and semuanya alright tidak bermakna setiap kali akan alright, kawan.

A cat bite, unlike a dog's bite is a closed wound. Juga, the jab for a cat bite cannot be simply any antibiotic. Even many doctors are ignorant. Many times, I have to order the doctor to give me the correct jab.

Buat Google on the danger of cat bites and its treatment to get good, correct info sebab kalo main tanya kat forum-forum, banyak jawapan sekolah atap yang boleh membawa bahaya .... kekekkekekekeeeee!!!!

Saya pun pernah gigit beberapa kali tak ader aper, pastu kena sekali yg nyaris maut! Sikit ajer gigitan tu, in fact tak perasan pun ... yg paling merbahaya adalah yg tidak berlumuran darah dan trap semua jangkitan dalam badan.

Bengkak, merah cepat dan sakit berdenyut, sampai terlolong-lolong kat klinik that evening. Bisa dah nampak mengalir ke dalam saluran darah, lambat sikit dia akan masuk jantung utk disebar racun ke seluruh badan. Kena blood sepsis gerenti mati, no joke punyer!
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies