Facebook Twitter
Save Homeless Animals with your Facebook / Blog!

  
  Home   Find A Pet    Forum   Visual Map   Mobile   Medical Fund   WAGazine
|           

Go Back   PetFinder.my > The Animal Corner > Cats & Kittens

Cats & Kittens General information and discussions on taking care of your feline buddy

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 03-27-2012, 11:35 AM
penyek penyek is offline
Animal Lover
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 25
Rep Power: 0
penyek is on a distinguished road
Default Bulu kucing jadi kotor setiap kali makan

Hai semua,
Kucing persian saya berumur 4 bulan, mempunyai 3 warna, di leher,kaki depan dan belakang mempunyai bulu bewarna putih. Apa yg menjadi masalah skg ialah, setiap kali dia makan, bulu yg warna putih di leher tu akan jadi kotor (coklat kekuningan) seperti warna makanan nya tu..dan bila dah kenyang jilat kaki depan, kaki depan turut jadi kotor...di tambah pulak lepas makan dia minum air..akan betambah kotor lah...tapi bila sy tengok persian2 yang lain di kedai ke, orang lain jaga ke..tak pulak kotor mcm kucing sy bila dorang makan...jadi, bila dah kotor, bulu yang kotor tu jadi xgebu, nampak macam basah2 tapi tak basah pon...xjadi macam bulu yang baru disyampoo...saya pernah mandikan kucing ni dengan satu syampoo yang boleh tahan lah harganya dan hasilnya mmg menakjubkan..kekotoran tu dapat di kurangkan 80% sekali mandi..tapi tulah..bila dah bersih nanti makan, jadi balik..adoiii...jadi ada pandangan anda semua? adakah cara sy menjaganya salah? atau ada cadangan2 lain? mintak tolong sgt2..cian dia kotor je...
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kucing Hilang Selera Makan..Banyak Makan Rumput Kucing jijigren Health, Disease & Diet 8 08-05-2014 04:27 PM
Mcm mana nak putihkan bulu kcg yg dah jadi warna kuning crool Cats & Kittens 29 07-18-2012 01:05 AM
Lepas letak ubat kutu,kucing jadi agresif Mama Neu Cats & Kittens 2 01-14-2011 04:22 PM
tolong.... bulu meow2....gugur... jadi cam kurap.. onerie Cats & Kittens 3 11-28-2010 04:14 PM
tolong...siapa yang nak jadi keluarga angkat kucing saya nazamohd Rescuers & Fosterers 2 10-04-2010 11:12 AM



All times are GMT +8. The time now is 12:12 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Sign Up
Find A Pet
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Link To Us
Contact Us
Facilities
Discussion Forum
Medical Fund
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Directory
Mobile
iPhone & iPod App
Android App
BlackBerry App
Mobile Website

Social Media
Facebook
Twitter
Others
Advertising
Events
Ambassador
Members
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my, 2008 - 2012. All rights reserved.