Go

Go Back   PetFinder.my > Pet Welfare, Rescue & Adoption > Rescuers & Fosterers

Rescuers & Fosterers For rescuers and fosterers, the true heroes of PetFinder.my

Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 02-05-2010, 11:10 AM
June June is offline
Animal Lover
 
Join Date: Aug 2008
Location: Tmn Shamelin Perkasa-Kota Kinabalu
Posts: 6,004
Rep Power: 0
June is on a distinguished road
Default Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

Saya setuju suma dgn cadangan Zai @ Adamyala. Bglah peluang kat kucing ni utk rmh baru.jgn decide terburu buru.kesian durang. klu dia di kembiri awal2 dulu takde smp beranak pinak & timbul masalah nak rehome dia & kitten2 dia.

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
pendapat akak....
kasi kesemua ibu dan anak2 kucing pada seorang kawan yg dah sanggup nak bela tu. Bila anak2 tu dah pandai makan sendiri, baru serahkan yg dua ekor tu pada yg sorg lagi tu pulak. Tidak baik pisahkan anak2 kucing dari ibunya terlalu awal. Bukan sahaja mengancam nyawa anak2 kucing tu, yg membelanya pun susah nanti. setiap 4 jam kene beri susu. sama mcm bela baby sendiri. Tgh malam pun kene bangun buat susu. sanggupkah dia ? agaknya lagi 2-3 minggu anak2 kucing tu pasti pandai makan sendiri. Bela anak kucing yg ada ibu tak susah. Semua ibunya yg buat. Cuma kene beri ibu makanan berkhasiat.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-05-2010, 11:33 AM
viva_biru viva_biru is offline
Animal Lover
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 22
Rep Power: 0
viva_biru is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

Quote:
Originally Posted by June View Post
Saya setuju suma dgn cadangan Zai @ Adamyala. Bglah peluang kat kucing ni utk rmh baru.jgn decide terburu buru.kesian durang. klu dia di kembiri awal2 dulu takde smp beranak pinak & timbul masalah nak rehome dia & kitten2 dia.
tq.....
Reply With Quote
  #23  
Old 02-06-2010, 11:53 PM
zarina zarina is offline
Animal Lover
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 4
Rep Power: 0
zarina is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

dalam bulan lepas kan kak,ada sorang lelaki ni...dia cari kucing nak bela...tapi x pasti ada simpan no dia ke x...dia duk area kl..nanti kita check kalau2 ada simpan no dia..
Reply With Quote
  #24  
Old 02-07-2010, 12:13 AM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

kalau anak kucing belum boleh mkan sendiri tolong jgn pisahkan dgn ibunya. Susah anak kucing nak idup. Saya yg dpt 4 ekor anak kucing yg berumur kurang 10 hari yg tiada ibu menghadapi masaalah utk menjaga supaya dia terus idup. Selepas 14 hari saya jaga ke empat2 nya mati.
Kalau nak bagi org suruh org ambil kesemua bersama ibunya.

Bnyk kucing2 yg baru beberapa minggu lahir yg ditinggal ibunya mati ditangan rescuer.. Bilangan rescuer yg berjaya menjaganya sehingga dia boleh mkn sendiri adalah amat kecil bilangannya.

Fikir lah..
Reply With Quote
  #25  
Old 02-07-2010, 10:35 AM
Suhaimy Suhaimy is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 532
Rep Power: 11
Suhaimy is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

Quote:
Originally Posted by Pak Lubis View Post
kalau anak kucing belum boleh mkan sendiri tolong jgn pisahkan dgn ibunya. Susah anak kucing nak idup. Saya yg dpt 4 ekor anak kucing yg berumur kurang 10 hari yg tiada ibu menghadapi masaalah utk menjaga supaya dia terus idup. Selepas 14 hari saya jaga ke empat2 nya mati.
Kalau nak bagi org suruh org ambil kesemua bersama ibunya.

Bnyk kucing2 yg baru beberapa minggu lahir yg ditinggal ibunya mati ditangan rescuer.. Bilangan rescuer yg berjaya menjaganya sehingga dia boleh mkn sendiri adalah amat kecil bilangannya.

Fikir lah..
Salam & hi. Ibu & 3 kittens skrg dlm jagaan sy buat sementara. Pukul 10 td owner dia hantar. Dlm proses nak biasakan dgn persekitaran baru & sy akan latih utk poo & pee. Selagi tak pisah dgn anak2 & ibunya, peluang utk terus hidup mmg byk la. Akan deworm bila dah ok sikit. Pak Lubis jgn risau sgt. Sy jaga sebaik mungkin. Nanti nak ambil gambar sikit & akan upload
Reply With Quote
  #26  
Old 02-07-2010, 01:07 PM
azraf azraf is offline
Cat Lover
 
Join Date: Nov 2008
Location: Seksyen 30, Shah Alam
Posts: 273
Rep Power: 12
azraf is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to azraf
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

Cayalah Suhaimy!
Reply With Quote
  #27  
Old 02-07-2010, 01:28 PM
luvnett's Avatar
luvnett luvnett is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 301
Rep Power: 11
luvnett is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

alhamdulilah dah ada yg menjaga.. caya lah Suhaimy
Nak tanya sikit ni, Suhaimy ada wat boarding ke? Kalau nak boarding kucing yg tgk ngandung bleh? coz sy nak balik kampung CNY ni.. Dah la kucing sy pulak tgk sarat dah ni.. pening kepala xtau nak bagi sape jaga.. U dok are mana ye?
Reply With Quote
  #28  
Old 02-07-2010, 06:48 PM
viva_biru viva_biru is offline
Animal Lover
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 22
Rep Power: 0
viva_biru is on a distinguished road
Default Re: Nak let go kucing kaler kuning + 3 baby

Quote:
Originally Posted by Suhaimy View Post
Salam & hi. Ibu & 3 kittens skrg dlm jagaan sy buat sementara. Pukul 10 td owner dia hantar. Dlm proses nak biasakan dgn persekitaran baru & sy akan latih utk poo & pee. Selagi tak pisah dgn anak2 & ibunya, peluang utk terus hidup mmg byk la. Akan deworm bila dah ok sikit. Pak Lubis jgn risau sgt. Sy jaga sebaik mungkin. Nanti nak ambil gambar sikit & akan upload
terima kasih yg x terhingga buat suhaimy yg sudi menjaga kucing2 akak tu...x terbalas rasanya jasa kamu pada akak...harap kuning dgn anak2 dia selesa dan seronok duk kat sane...akak buat semua ni sbb terpaksa, kalau x memang x sanggup nak serahkan dorg semua pd org lain...sedih sgt time antar diorg tadi, dgr diorg mengiau dlm kereta td...2 minggu lepas pun terpaksa serahkan sekor kucing jugak...lagi teruk menangis masa tu...kali ni walaupun menangis tp rasa lega bila ibu diserahkan bersama anak2....yg dulu tu dia sorg diri jer serahkan pada org lain...memang sedih sgt....ok, nanti letak gambar kuning dgn anak2 dia yer...comel kan 3 beradik tu....
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mcm mana nak putihkan bulu kcg yg dah jadi warna kuning crool Cats & Kittens 29 07-18-2012 01:05 AM
Tolong...Kucing muntah kuning Lyn_Cat Health, Disease & Diet 27 08-03-2010 03:18 PM
Sayangku Dania kena demam kuning jeranq Health, Disease & Diet 6 09-12-2009 08:14 AM
kucing baby berak berdarah..... mira_idora18 Health, Disease & Diet 8 06-17-2009 04:44 PM
Baby Emot n Baby Sly Updated Pics filinlee Cat TV and Photos 24 08-20-2008 02:02 PM


All times are GMT +8. The time now is 03:06 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.