Go

Go Back   PetFinder.my > Latest News & Happenings > Member Introductions

Member Introductions Introduce yourself to our fun community and meet some new friends here!

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 07-21-2009, 01:37 PM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Salam buat semua

Salam buat semua. Nama saya monyok. Saya ada sepasang kucen yg gemuk. Nanti bila saya dah pandai, saya uploadkan gambar kucing saya. selama hari ni, saya jadi pemerhati senyap sahaja. harap-harap semua dapat terima dan berkawan dgn saya
Reply With Quote
  #2  
Old 07-21-2009, 01:41 PM
habidaiya's Avatar
habidaiya habidaiya is offline
saanggaaatt suke MeOwww!
 
Join Date: Apr 2009
Location: near to dewan bahasa & pustaka KL
Posts: 268
Rep Power: 12
habidaiya is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to habidaiya Send a message via Skype™ to habidaiya
Default Re: Salam buat semua

Quote:
Originally Posted by monyok View Post
Salam buat semua. Nama saya monyok. Saya ada sepasang kucen yg gemuk. Nanti bila saya dah pandai, saya uploadkan gambar kucing saya. selama hari ni, saya jadi pemerhati senyap sahaja. harap-harap semua dapat terima dan berkawan dgn saya
hai monyok...welcome to pf...
Reply With Quote
  #3  
Old 07-21-2009, 01:43 PM
nastygurlz's Avatar
nastygurlz nastygurlz is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Apr 2009
Location: damansara
Posts: 544
Rep Power: 12
nastygurlz is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Quote:
Originally Posted by monyok View Post
Salam buat semua. Nama saya monyok. Saya ada sepasang kucen yg gemuk. Nanti bila saya dah pandai, saya uploadkan gambar kucing saya. selama hari ni, saya jadi pemerhati senyap sahaja. harap-harap semua dapat terima dan berkawan dgn saya
hye monyok
awat nyer name monyok ni..suke wt muka monyok ekk
btw..welcum to the club..
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 07-21-2009, 01:45 PM
asmaradonat's Avatar
asmaradonat asmaradonat is offline
PetFinder Buddy
 
Join Date: Jun 2009
Location: jb
Posts: 82
Rep Power: 12
asmaradonat is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Hi selamat join forum nie..

agar x monyok2 lg
Reply With Quote
  #5  
Old 07-21-2009, 02:01 PM
abul's Avatar
abul abul is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 105
Rep Power: 12
abul is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Lps join PF sure x monyok dah!
Wecome to da club!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-21-2009, 02:50 PM
abgraldo abgraldo is offline
Banned
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,931
Rep Power: 0
abgraldo is an unknown quantity at this point
Default Re: Salam buat semua

Salam perkenalan and selamat datang ke petfinder. Semoga monyok dapat banyak pengetahuan n ramai kawan kat sini. Kalau ada apa2 info or pertanyaan, jangan segan-segan nak tepek kat sini... semua bole share..hehehe..
Reply With Quote
  #7  
Old 07-21-2009, 09:15 PM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Terima kasih semua . sebenarnya nama monyok tu ialah nama kucen saya yg pertama. Tapi dah tinggal kenangan jer . monyok kene kidnap 2 tahun lps. tp saya masih teringat pada dia. Rasa mcm baru jer lagi saya berkenalan dgn dia. Sempat setahun jer kami bersama. uhuhuhuuh. sekarang ni saya dah ada buah hati baru. tapi bak kata banyak orang, yang pertama tu mmg susah nk lupa

Ini ada sikit gambar anak2 saya. yg warna putih tu monyok. yang hitam manis tu, anak jantan ku, si bulat. Yang kelabu itu, anak pompuan ku, kak pen. sorilah kalau tak terang. sy ni bab IT mmg hampeh. harap adik ngan hasben jer
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2089.jpg
Views:	101
Size:	68.8 KB
ID:	6744   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	100
Size:	32.1 KB
ID:	6745  
Reply With Quote
  #8  
Old 07-21-2009, 09:40 PM
Zarul's Avatar
Zarul Zarul is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,249
Rep Power: 13
Zarul is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

welcome monyok
Reply With Quote
  #9  
Old 08-25-2009, 03:19 PM
imann's Avatar
imann imann is offline
Purrfect lover
 
Join Date: Aug 2008
Location: Nilai
Posts: 1,487
Rep Power: 14
imann is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to imann
Default Re: Salam buat semua

__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 08-25-2009, 04:23 PM
ZuHRaH's Avatar
ZuHRaH ZuHRaH is offline
Cat Lover
 
Join Date: Mar 2009
Location: Kuala Terengganu
Posts: 135
Rep Power: 12
ZuHRaH is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to ZuHRaH
Default Re: Salam buat semua

welcome..



hmm comeinyer kucing monyok tu, sampai hati org kidnap dia....sabor je la....
Reply With Quote
  #11  
Old 08-26-2009, 03:15 PM
nasharuddinali nasharuddinali is offline
Animal Lover
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 32
Rep Power: 0
nasharuddinali is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Salam kepada semua kawan kawan sini
Reply With Quote
  #12  
Old 08-27-2009, 12:56 PM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Mmg kijam sapa yg amik dia, tp apa boleh buat............sy harap, org yg jaga dia sekarang akan layan dia lebih baik dari sy dulu. Yang herannya, tak ada la pulak yang amik dia masa dia patah kaki, kelabu asap + lepak kat rumah sampah. Bila dh sy amik dan jaga elok2, ada la pulak yg teringin.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-27-2009, 02:18 PM
cookies4bulat's Avatar
cookies4bulat cookies4bulat is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Aug 2009
Location: KL
Posts: 809
Rep Power: 12
cookies4bulat is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to cookies4bulat
Default Re: Salam buat semua

chomeynye monyok tu..
Reply With Quote
  #14  
Old 08-27-2009, 06:08 PM
shareen_natasha's Avatar
shareen_natasha shareen_natasha is offline
Mamiauww...
 
Join Date: Jan 2009
Location: Puchong Utama, Selangor
Posts: 917
Rep Power: 12
shareen_natasha is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to shareen_natasha
Default Re: Salam buat semua

__________________

"`But I don't want to go among mad people,' Alice remarked.
`Oh, you can't help that,' said the Cat: `we're all mad here. I'm mad. You're mad.'
Reply With Quote
  #15  
Old 08-27-2009, 08:30 PM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

cookies, monyok dah jd sejarah . sekarang yg ada cuma si bulat and kak pen. kalau tgk muka monyok masa saya jumpa, semua org tak caya si hodoh tu dia. dengan kurap, kutu, kaki patah, kotor. cukup pakej la org kata.

kene plak masa tu saya tak tau bela kucing. tak tau vet mana bagus. main hentam jer pegi. dah la mahal, vetnya bengong plak tu. sy tanya la kenapa monyok marah bila sy sikat bulu ekor dia, dia ckp semua kucen mcm tu. boleh? bila sy bela si bulat, sy perasan bulat tak pernah kisah sy sikat bulu ekor dia. sy syak ekor monyok dulu pun patah juga. mungkin cedera sama masa ngan kaki dia yg patah tu. sesedap oren jer vet tu kata sume kucen mmg tak suka org sikat bulu ekor dia. hidup2 sy kene tipu.

skang sy tak pegi ke vet tu dah. sy dah ada fav. vet sy. sgt puas hati ngan service dia. penyayang binatang pulak tu.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-27-2009, 08:45 PM
cookies4bulat's Avatar
cookies4bulat cookies4bulat is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Aug 2009
Location: KL
Posts: 809
Rep Power: 12
cookies4bulat is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to cookies4bulat
Default Re: Salam buat semua

Quote:
Originally Posted by monyok View Post
cookies, monyok dah jd sejarah . sekarang yg ada cuma si bulat and kak pen. kalau tgk muka monyok masa saya jumpa, semua org tak caya si hodoh tu dia. dengan kurap, kutu, kaki patah, kotor. cukup pakej la org kata.

kene plak masa tu saya tak tau bela kucing. tak tau vet mana bagus. main hentam jer pegi. dah la mahal, vetnya bengong plak tu. sy tanya la kenapa monyok marah bila sy sikat bulu ekor dia, dia ckp semua kucen mcm tu. boleh? bila sy bela si bulat, sy perasan bulat tak pernah kisah sy sikat bulu ekor dia. sy syak ekor monyok dulu pun patah juga. mungkin cedera sama masa ngan kaki dia yg patah tu. sesedap oren jer vet tu kata sume kucen mmg tak suka org sikat bulu ekor dia. hidup2 sy kene tipu.

skang sy tak pegi ke vet tu dah. sy dah ada fav. vet sy. sgt puas hati ngan service dia. penyayang binatang pulak tu.
alamak..sorry monyoktakpe lah dah ade si bulat ngan kak pen buat pengubat hati.kita doakan org yg kidnap monyok tuh jaga dia sebaik mungkin.yerla kucing jalanan nih bila kotor bucuk sume org taknak..dah lawa kita bela time2 tuh nak kidnap. cam bf saya,kucengnye lebih kurang cam momok tuh la,kaler putih,diselamatkan dari lab ujikaji.sgt gemok.elok kuceng tuh tgh sun-bathing kat garaj kene kidnap ngan posmen.harap2 posmen tuh jaga lah si gemok dgn baik
Reply With Quote
  #17  
Old 08-27-2009, 11:31 PM
Daniel's Avatar
Daniel Daniel is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 815
Rep Power: 13
Daniel is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Welcome monyok.....doa jer lah si monyok tu hidup lebih bahagia dengan orang yang kidnap tu......
Reply With Quote
  #18  
Old 08-28-2009, 08:20 AM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

hmps......betul tu daniel. ingatan dan doa tu jer la yg buat sy blh jd positif balik. sy selalu igtkan bulat dan kak pen yg diorang ada abg sekor lg.

doa sy, kalo org yg bela monyok tu tak sanggup bela, sy harap org tu hantar balik kat sy. jgn di buang merata2. biar pun dah lama, sy tetap terima dia. bila2 masa pun.

sebenarnya monyok ni nakal. harap muka jer comel. dia suka kencing atas tilam . padahal dh bg toilet training. utk bisnes besar jer dia g ke pasir. kalau utk kencing, dia lg suka atas tilam. sume ni jd bila dia dh umur setahun. sblm tu ok jer. apa psl ntah. bab ni yg sy risau sebenarnya. sy takut org pukul dia.
Reply With Quote
  #19  
Old 08-28-2009, 08:44 AM
linda_gamble's Avatar
linda_gamble linda_gamble is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Mar 2009
Location: putrajaya
Posts: 1,056
Rep Power: 13
linda_gamble is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to linda_gamble
Default Re: Salam buat semua

hai monyok...
welcome to petfinder.
comelnya kcuing2 monyok
gemok n gebus...

arap org yang jumper monyok tue..
dapat jaga macamner sesempurna u jaga...
kiter doakan yer..
Reply With Quote
  #20  
Old 08-28-2009, 12:29 PM
monyok monyok is offline
Animal Lover
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 42
Rep Power: 0
monyok is on a distinguished road
Default Re: Salam buat semua

Thanks linda. Kak pen tu kurus sebenarnya. yg nampak gemuk tu sbb perut dia buncit. dia ada fatty liver problem. kene special diet. low fat + low carbo. hari2 kene bagi mkn pil milk thissle (betul ke eja mcm ni?). alhamdulillah sekarang ni tak buncit sgt.

bulat mmg bulat. sebulat namanya.

Tima kasih utk semua sbb doakan org yg bela monyok sekarang akan bela lg baik dari sy dulu. teringat la pulak aktiviti ko-kurikulum masa ada monyok: hantar toto ke dobi selang 2 hari. . Sy beli byk toto utk lapik tilam kat umah sbb tak sanggup nk junjung tilam utk jemur. toto ringan la sikit.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
kucing SAWAN..apa nak buat??? nYum Cats & Kittens 10 02-08-2011 08:29 AM
re : hi semua eliss Member Introductions 16 07-13-2009 08:41 AM
Salam Perkenalan semua. ayieza Member Introductions 36 03-13-2009 09:24 AM
Salam perkenalan buat semua anitayusof00 Member Introductions 28 01-23-2009 12:13 PM
Hi semua... ashbutt Member Introductions 37 08-23-2008 03:51 PM


All times are GMT +8. The time now is 09:07 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.