Go

Go Back   PetFinder.my > Pet Welfare, Rescue & Adoption > Rescuers & Fosterers

Rescuers & Fosterers For rescuers and fosterers, the true heroes of PetFinder.my

Old 06-02-2010, 10:52 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default Looking For Temporary Fosterer For 2 Kittens & Meowmmy

I found this 2 kittens without their meowmmy at the entrance of our office building yesterday. I asked for the kakak cleaner and uncle pak guard to help me to keep this kittens for temporary under the staircase at the dumpster area. Luckily the security guard know which cat gave birth to this 2 kittens. So meowmmy and kitties reunited. But before I left office yesterday I saw the box under the tree near the walkaway outside our office. I quickly put it back under the staircase. Not long after that, rain poured heavily.

I walk around and looking for the kakak cleaner. She didn't know who dump the kittens under the tree. I asked for her help to make sure no one remove the kittens without their mother until I find a temp place for them. She agree. I even bribe her.

Can someone please help me to foster the kittens and her meowmmy?? I am very sure the building management will find out sooner or later and I can guarantee they will instruct the cleaner to remove this kittens

I can't keep them coz I have 12 cats at home (I live in an apartment). I dont have enough space for them. 1 week is ok in the cage but definitely not good for them to be cage for months.

PLEASE HELP ME. HELP ME, HELP THIS POOR LITTLE KITTIES

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Image0038.jpg
Views:	420
Size:	60.4 KB
ID:	9419  
Old 06-03-2010, 09:15 AM
PetFinder Guru

oni hatamah is on a distinguished road
Default Re: Looking For Temporary Fosterer For 2 Kittens & Meowmmy

omei nya dia org, kesian ye june, tu la akak pun dah 22 dah ni, mama dia org mana, kesian ya, harap harap ada le insan berjiwa mulia ambik dia org nanti.

Kalau kat umah akak pun kechik cam ni memang kena dok cage la, takut otai otai hentam.
Old 06-03-2010, 10:08 AM
PetFinder Guru

Kyzoor is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by oni hatamah View Post
omei nya dia org, kesian ye june, tu la akak pun dah 22 dah ni, mama dia org mana, kesian ya, harap harap ada le insan berjiwa mulia ambik dia org nanti.

Kalau kat umah akak pun kechik cam ni memang kena dok cage la, takut otai otai hentam.
Salam...,
Kak June n Kak oni.......memang tomei bulus nie.......Kak Oni ada 22 ekor? hehehehe Wan jadi 17 ekor balik.......kalau ikutkan hati yang kesian nie Wan nak je rasa tumpangkan kat umah Wan nie.......tapi utk sementara je le sampai jumpa family baru utk dia......kalau Kak June lom dapat jugak by this evening tumpangkan lah kat umah Wan.....sambil tue kita advertise le kat sini jugak.......Wan tak kisah......setakat 2/3 ekor Wan masih mampu bagi perhatian........

Kyzoor
Old 06-03-2010, 12:50 PM
Animal Lover

Kyzoor,u dah ada 17 ekor.u dok apartmentkan?? akak tak fikir sesuai utk durang ditempatkan dirmh u sementara ni.is going to be crowded dan kucing2 u akan stress. Tp terimakasih atas budi baik Kyzoor nak jaga durang.akak tengah nak cari lg org yg blh foster durang sementara ni. smp durang cerai susu at least.

Quote:
Originally Posted by Kyzoor View Post
Salam...,
Kak June n Kak oni.......memang tomei bulus nie.......Kak Oni ada 22 ekor? hehehehe Wan jadi 17 ekor balik.......kalau ikutkan hati yang kesian nie Wan nak je rasa tumpangkan kat umah Wan nie.......tapi utk sementara je le sampai jumpa family baru utk dia......kalau Kak June lom dapat jugak by this evening tumpangkan lah kat umah Wan.....sambil tue kita advertise le kat sini jugak.......Wan tak kisah......setakat 2/3 ekor Wan masih mampu bagi perhatian........

Kyzoor
Old 06-03-2010, 12:55 PM
PetFinder Guru

Kyzoor is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by June View Post
Kyzoor,u dah ada 17 ekor.u dok apartmentkan?? akak tak fikir sesuai utk durang ditempatkan dirmh u sementara ni.is going to be crowded dan kucing2 u akan stress. Tp terimakasih atas budi baik Kyzoor nak jaga durang.akak tengah nak cari lg org yg blh foster durang sementara ni. smp durang cerai susu at least.

salam kak june,

Its ok......Wan paham....huhuhu.......

Kyzoor
Old 06-03-2010, 07:20 PM
Animal Lover

Angelsoo is on a distinguished road

Hi June,

Is their mummy with them? Coz I dun c her in the pic. If she is not around, i'm able to foster the kittens. I have a dominant female cat at home and she is not friendly at all with other adult cat. But she is fine with kitten as I had rescue kitten b4 and she dun mind nanny-ing them.

Where do you work? I'm staying in Shah Alam. Pls call me and we can talk further.

God bless,
Angel
012-2255831
Old 06-04-2010, 12:36 AM
Animal Lover

Meowmmy wasn't there when I took the picture. Meowmmy came later after 1 hour according to the security guard. I'll call you and we can discuss further. Tks Angel.

Quote:
Originally Posted by Angelsoo View Post
Hi June,

Is their mummy with them? Coz I dun c her in the pic. If she is not around, i'm able to foster the kittens. I have a dominant female cat at home and she is not friendly at all with other adult cat. But she is fine with kitten as I had rescue kitten b4 and she dun mind nanny-ing them.

Where do you work? I'm staying in Shah Alam. Pls call me and we can talk further.

God bless,
Angel
012-2255831
Old 06-04-2010, 09:42 AM
Pets Are NOT Disposable

FurKids is on a distinguished road

Angelsoo,
always take the nursing mum together with the kittens and put them in a 1-tier cage for protection. It is always better. Other female cats may accept other cats' kittens at a certain time but it does not mean they will accept kittens at a later time.

I have personally seen this happen. One mother cat I picked up had accepted 2 sets of orphans, one set after another, but had later swiped fiercely at another set of orphans introduced. She had simply refused to accept them. Things can change.

It is always a great blessing to be able to pick up the mom cat together with its kittens because then, it is so very easy to care for them. All you have to do is to give the best kitten kibble to feed the mum cat all that she can eat and she will be the milk bottle for them. She will also clean them up and give them the love and affection needed for healthy emotional growth, and later teach them the important lessons in life they need for their social adaptations and survival.

I find a vast difference between kittens raised with a mother cat and orphans raised by the human hand. The skills acquired is tremendous, especially the survival part (i.e how to recognise danger and escape).

June,
make sure you secure the mother cat well ASAP for the sake of the kittens. You will be in great trouble if something happens and the mother cat disappears leaving you with just the young kittens. ASAP!
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies
Old 06-04-2010, 10:40 AM
Animal Lover

Gud morning guys.I managed to capture meowmmy's pic today. She's quite skinny so I fed her unlimited kitten kibbles next to the box. Suhaimy is willing to temp foster them until the kittens are old enough for adoption. They white one is female and grey & white is male.The male kitten remind me of Peterpan when he was a kitten.They have same marking and colour. Hmm!! I'm tempted to take him already

Attached Thumbnails

Name:	Image0039.jpg
Views:	323
Size:	56.3 KB
ID:	9427  
Old 06-04-2010, 10:52 AM
PetFinder Guru

nur azua is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to nur azua

Yeah! The kittens an the mummy will found a temporary fosterer soon!
to kak June & AngelSoo
Old 06-04-2010, 12:33 PM
Animal Lover

Demok demok ni durang. akak tgk pun geram. yg putih cream tu betina.mesti byk kucing jantan akan hurung dia bila besar nanti.sebelum kena hurung kena zass cepat cepat.heheheheh!! yg kelabu putih tu sejibik mcm Peterpan akak masa dia kitten dulu

Quote:
Originally Posted by nur azua View Post
Yeah! The kittens an the mummy will found a temporary fosterer soon!
to kak June & AngelSoo
Attached Thumbnails

Name:	Image0040.jpg
Views:	343
Size:	58.3 KB
ID:	9430  
Old 06-04-2010, 12:54 PM
PetFinder Guru

Quote:
Demok demok ni durang. akak tgk pun geram. yg putih cream tu betina.mesti byk kucing jantan akan hurung dia bila besar nanti.sebelum kena hurung kena zass cepat cepat.heheheheh!! yg kelabu putih tu sejibik mcm Peterpan akak masa dia kitten dulu

kak june! mmg demok la..teringat plak stray cat kt hostel..ni blk cuti ni xtawu la ape jd kt dorg..ade ke x lg kt sne.. mesti berat kn klu agkt dorg even babies..terase demok..hehe..kak june amik ke sekor bela??
Old 06-04-2010, 12:59 PM
Animal Lover

Hah?? amik seekor???huhuhuhu! mana nak letak lg kat rmh?? kat rmh dah bersusun mcm tangga 12 ekor.akak bg kat Suhaimy utk temp foster smp kucing tu dah cukup besar utk diadopt.mak kucing akan dizass selepas kittens ni dah blh mkn kibbles. klu takde org nak akak letak balik kat ofis ni.klu ada org nak bg sekali dgn kitten ni. kitten ni akan dizass sebelum ksh adopt.

Quote:
Originally Posted by nur azua View Post
kak june! mmg demok la..teringat plak stray cat kt hostel..ni blk cuti ni xtawu la ape jd kt dorg..ade ke x lg kt sne.. mesti berat kn klu agkt dorg even babies..terase demok..hehe..kak june amik ke sekor bela??
Old 06-04-2010, 01:04 PM
PetFinder Guru

Quote:
Hah?? amik seekor???huhuhuhu! mana nak letak lg kat rmh?? kat rmh dah bersusun mcm tangga 12 ekor.akak bg kat Suhaimy utk temp foster smp kucing tu dah cukup besar utk diadopt.mak kucing akan dizass selepas kittens ni dah blh mkn kibbles. klu takde org nak akak letak balik kat ofis ni.klu ada org nak bg sekali dgn kitten ni. kitten ni akan dizass sebelum ksh adopt.
hehe..kot3 la kak june nk amik sekor jdkn 13 ekor..hehe..oh..kasik kt suhaimy..encik itu mmg peminat kucing sungguh..hehe..bertambahla ahli umahnye..best tu kak june..siap ade bilik khas utk bulus3..hehe..elok la maknye di zass..kesian asik jd kilang kucing jntan mane3 ntah kn..
Old 06-04-2010, 02:01 PM
Animal Lover

Angelsoo is on a distinguished road

Hi Fur Kids,

Thanx for the advice. I know to take the mother along is better for the kittens. I didn't see the mommy in pic, so I confirm with Kak June is the mommy MIA.

My cat had been mommy 3x b4 she been spayed and I adopted her. So her mommy instint is strong. All the kittens i pernah rescue, she and my dog help to nanny punya. I only do the bottle feeding and they will take turn to help lick the kitten to pass motion and grooming. But so far those kitten when reach 1 mth plus, I will put them up for adoption. So I tak tau how my cat will react to grown kitten.

Glad to hear Kak June found a loving forterer to foster them. Gam-pa-te!
Old 06-09-2010, 12:48 PM
Animal Lover

Suhaimy baru je kuar dgn meowmmy cat dan kittens.Sedihnya masa bid them goodbye td Mak kucing sgt manja.Bila nampak aku je terus dtg berkejar kejar minta makan.

Masa pindahkan dari my carrier ke carrier Suhaimy dia pun tak meragam.takde meronta,hissing.cuma takut takut mcm tu je.

Suhaimy and me agree yg kucing ni bukan stray tp dibuang.Pertama,I kenal suma stray kat area office ni.Dia ni tak pernah nampak sebelum ni.Kedua, kucing ni bersih utk stray. Ketiga, kucing ni sgt manja dan jinak.Tak takut org.Strays kat kawasan sini suma garang garang dan tak suka dipegang walaupun bertahun tahun aku feeding durang.

Sedihnya melepaskan durang tadi.Nasib baik msh blh lawat durang selalu coz rmh Suhaimy tak jauh sgt.

Attached Thumbnails

Name:	Image0045.jpg
Views:	232
Size:	59.9 KB
ID:	9457  
Old 06-09-2010, 01:05 PM
PetFinder Guru

Felix The Cat is on a distinguished road

Quote:
Suhaimy baru je kuar dgn meowmmy cat dan kittens.Sedihnya masa bid them goodbye td Mak kucing sgt manja.Bila nampak aku je terus dtg berkejar kejar minta makan.

Masa pindahkan dari my carrier ke carrier Suhaimy dia pun tak meragam.takde meronta,hissing.cuma takut takut mcm tu je.

Suhaimy and me agree yg kucing ni bukan stray tp dibuang.Pertama,I kenal suma stray kat area office ni.Dia ni tak pernah nampak sebelum ni.Kedua, kucing ni bersih utk stray. Ketiga, kucing ni sgt manja dan jinak.Tak takut org.Strays kat kawasan sini suma garang garang dan tak suka dipegang walaupun bertahun tahun aku feeding durang.

Sedihnya melepaskan durang tadi.Nasib baik msh blh lawat durang selalu coz rmh Suhaimy tak jauh sgt.

La siannya dengar cerita dia June.
Macam nie la.
Aku bersedia adopt mummy kucing nie lepas dia putus susu.
Bil untuk spay aku pun tanggung.
Apa macam?

Felix The Cat - Dee wonderful wonderful cat!
http://felixthecats.weebly.com
http://livinginmyworld-phyllis.blogspot.com/
Old 06-09-2010, 01:14 PM
Animal Lover

Bah,bulihlah.Aku antar dia pigi zass end of July time anak dia sudah cerai susu.

tp aku akan bg meowmmy cat ni sama ko bila anak dia sd capai 4 bln.bulihkan??

Quote:
Originally Posted by Felix The Cat View Post
La siannya dengar cerita dia June.
Macam nie la.
Aku bersedia adopt mummy kucing nie lepas dia putus susu.
Bil untuk spay aku pun tanggung.
Apa macam?
Old 06-09-2010, 01:19 PM
PetFinder Guru

oni hatamah is on a distinguished road

Sedih gak aku dengar, nasib dia org. Tuan dia dulu mesti campak dia lepas tengok dia mengandong. Apa punya manuasia, kalau tak nak dia org beranak, spay/nueter je la.

Pilu ati, lebih lebih lagi bila tak dapat tolong, kat umah pun dah ada 3 kitten [1 stray, 1 accident & 1 org bagi] tengah jaga. Moga moga dia org bertemu dengan seseorang yg dapat menjaga dia org dengan baik.
Old 06-09-2010, 01:29 PM
Animal Lover

Mmg sedih kak.kucing ni mmg ibu yg baik. Pandai jaga anak. Klu tak ingatkan askar kat rmh yg bersusun mcm tangga,mg ku angkut kucing ni kak.

Yg warna cream/putih Euanna dah cop.yg jantan kelabu ni je tinggal nak put up for adoption.Saya harap dpt cari parents yg baik utk dia.Tgk yg jantan ni teringat sgt kat Peterpan.Mcm ni rupa dia masa kitten dulu.

Quote:
Originally Posted by oni hatamah View Post
Sedih gak aku dengar, nasib dia org. Tuan dia dulu mesti campak dia lepas tengok dia mengandong. Apa punya manuasia, kalau tak nak dia org beranak, spay/nueter je la.

Pilu ati, lebih lebih lagi bila tak dapat tolong, kat umah pun dah ada 3 kitten [1 stray, 1 accident & 1 org bagi] tengah jaga. Moga moga dia org bertemu dengan seseorang yg dapat menjaga dia org dengan baik.