Go

Go Back   PetFinder.my > Reviews, Notices & Stories > Pet Memorial

Pet Memorial Share with us the grief on the loss of your pet, and may it be dearly and lovingly remembered forever.

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 09-11-2008, 04:17 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Ella dalam kenangan

Ella lahir pada 18 Nov 2007. Saya telah mendapatkannya dari sebuah cattery berdaftar, tetapi tidak ada cert semasa ella berusia 3 bulan. Jadi maknanya Ella Domestik Long Hair (DLH) Tapi bagi saya, ada cert atau takde, ella tetap istimewa. Semua kucing saya sayang. To me, a piece of paper doesnt change any cat. They are what they are. Our love and companion. Kasih sayang Ella tetap saya kenang sampai bila-bila.

Ella telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada 3 September 2008. Hari ini saya telah ke vet saya untuk melihat laporan pembedahan ella. Dia kena virus FIP. Belum puas lagi saya bersama dengan Ella. Saya mencari forum untuk menghilangkan rasa sedeh saya. Ingin meluahkan rasa sayu pada kawan-kawan yang juga sayangkan kucing.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2008, 04:42 PM
BabyZee's Avatar
BabyZee BabyZee is offline
.:: Baby, I dig you! ::.
 
Join Date: Jul 2008
Location: Subang Jaya, Selangor, Malaysia, World of Animal Lurve...
Posts: 1,868
Rep Power: 14
BabyZee is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to BabyZee
Default Re: Ella dalam kenangan





i'm sorry for the loss of your ella...
may she rest in peace and have lotsa friends at the other side...

neway who the hell care about cert or anything so no worries from me...
for me if they're born by a certain breed then that's their breed..
as long as you acknowledge your ella or other babies, that enough..
we don't need any approval from other right?

Ella deary, rest in peace k...
i'm sure eventhough adamyala was with ella for a short period of time, ella still got a lot of love from you...
__________________
" Bad things happen. Trust that good things happen, too.
Sometimes you’ve just got to close your eyes, hold on tight and believe. "

Last edited by BabyZee; 09-11-2008 at 05:54 PM.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2008, 05:34 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

BabyZee,
Thanks for your comforting words.
I still cry everyday for ella. Especially at night bila masa untuk mereka bermain, without ella......I miss her so much. Ella used to sit on the sofa and watch adam and yaya playing rough with each other. She was a lady, playing rough is not for her. But she loved watching the two rascals play.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Gabriella-small.jpg
Views:	321
Size:	17.9 KB
ID:	777  
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2008, 05:37 PM
anitayusof00's Avatar
anitayusof00 anitayusof00 is offline
Mama Kabu & ChiChi
 
Join Date: Aug 2008
Location: Ipoh, Perak
Posts: 549
Rep Power: 13
anitayusof00 is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Adam,
Banyak2 bersabar. Ella kini sedang bahagia bermain2 di Rainbow Bridge bersama Kapas, Blackie dan yg lain2 yg lebih dahulu meninggalkan kita semua. Setidak2nya Ella sudah tidak menanggung sebarang kesakitan lagi. Kuatkan semangatmu. Rakan2 di sini amat memahami penderitaan yg Adam rasakan.
Ella sayang, jangan nakal2 ya....main elok2....jangan gaduh dgn Kapas....Kapas tu memang garang sikit tapi dia baik huhuhuu.....
May Ella RIP
__________________
I learn my lesson the hardest & the most painful way. Kapas, mama miss you soooo much !!! It hurts, baby...
Reply With Quote
  #5  
Old 09-11-2008, 07:12 PM
filinlee's Avatar
filinlee filinlee is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Aug 2008
Location: Bukit Jalil/ Bukit Serdang
Posts: 1,214
Rep Power: 14
filinlee is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

jangan sedey... insya allah ella happy di'sana'..... !~
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 09-11-2008, 09:03 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by anitayusof00 View Post
Adam,
Banyak2 bersabar. Ella kini sedang bahagia bermain2 di Rainbow Bridge bersama Kapas, Blackie dan yg lain2 yg lebih dahulu meninggalkan kita semua. Setidak2nya Ella sudah tidak menanggung sebarang kesakitan lagi. Kuatkan semangatmu. Rakan2 di sini amat memahami penderitaan yg Adam rasakan.
Ella sayang, jangan nakal2 ya....main elok2....jangan gaduh dgn Kapas....Kapas tu memang garang sikit tapi dia baik huhuhuu.....
May Ella RIP
Hi Anitayusof00,
Mesti you faham apa yang I rasa. Kapas pun telah pergi. Sudah tentu you masih meratapi pemergiannya.
Kita kuatkan hati ....
Reply With Quote
  #7  
Old 09-11-2008, 09:06 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by filinlee View Post
jangan sedey... insya allah ella happy di'sana'..... !~
Thanks filinlee,
Thanks so much
Reply With Quote
  #8  
Old 09-19-2008, 09:53 PM
filinlee's Avatar
filinlee filinlee is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Aug 2008
Location: Bukit Jalil/ Bukit Serdang
Posts: 1,214
Rep Power: 14
filinlee is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
Thanks filinlee,
Thanks so much


u are wlcome, kak zai...

da x mo sedey2 yer... tengok tuh..dia tgh tengok akak....
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 09-19-2008, 10:50 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by filinlee View Post


u are wlcome, kak zai...

da x mo sedey2 yer... tengok tuh..dia tgh tengok akak....
wa wa wa
Reply With Quote
  #10  
Old 09-19-2008, 11:41 PM
June June is offline
Animal Lover
 
Join Date: Aug 2008
Location: Tmn Shamelin Perkasa-Kota Kinabalu
Posts: 6,004
Rep Power: 0
June is on a distinguished road
Default Ella dalam kenangan

wah!!! sedihnya zai.I hope I don't have to go through the pain.huhuhuhu!!! sabar lah ye Zai.ada cert ke tak kucing tetap kucing. we still love them.


Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
wa wa wa
Reply With Quote
  #11  
Old 09-20-2008, 03:40 AM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by June View Post
wah!!! sedihnya zai.I hope I don't have to go through the pain.huhuhuhu!!! sabar lah ye Zai.ada cert ke tak kucing tetap kucing. we still love them.

Thanks June....
your words of comfort really means so much to me
Peterpan is jealous of pokemon because he loves you so much
You saved his life....
Reply With Quote
  #12  
Old 09-24-2008, 10:59 AM
Isleypersians's Avatar
Isleypersians Isleypersians is offline
Persians Lover
 
Join Date: Sep 2008
Location: Taman Melawati
Posts: 25
Rep Power: 0
Isleypersians is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to Isleypersians
Default Re: Ella dalam kenangan

Jgn lar sedey sedey kak zai... semua nie dugaan dan ujian utk kak zai.. don't worry , ella akan senantiasa berada di hatie kak zai...
Reply With Quote
  #13  
Old 09-28-2008, 01:36 AM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by Isleypersians View Post
Jgn lar sedey sedey kak zai... semua nie dugaan dan ujian utk kak zai.. don't worry , ella akan senantiasa berada di hatie kak zai...
sedey tetap sedey neth......
tiap kali tengok gambar ella , masih sedey dan nanges lagi
kadang2 bila kasi makan yaya ngan adam ayam kukus pun akak nanges lagi
tu makanan favorite ella...
Reply With Quote
  #14  
Old 09-28-2008, 03:45 AM
Penghulu's Avatar
Penghulu Penghulu is offline
Tok Penghulu
 
Join Date: Jun 2008
Location: Bamboo River
Posts: 937
Rep Power: 13
Penghulu is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
sedey tetap sedey neth......
tiap kali tengok gambar ella , masih sedey dan nanges lagi
kadang2 bila kasi makan yaya ngan adam ayam kukus pun akak nanges lagi
tu makanan favorite ella...
Zai...bersabar lah banyak2....dunia ni milik kita sementara aje....ella dah pegi dulu tunggu kat dunia yg lebih berkekalan...pasti zai akan jumpa ella bila tiba waktu nya.....ok...
Di dunia ni...yang patah akan tumbuh dan hilang bakal berganti....
berikan sisa2 kasih untuk ella tu kepada yaya dan adam....pasti zai gembira semula....
__________________

MJ
Reply With Quote
  #15  
Old 09-28-2008, 10:17 PM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by Penghulu View Post
Zai...bersabar lah banyak2....dunia ni milik kita sementara aje....ella dah pegi dulu tunggu kat dunia yg lebih berkekalan...pasti zai akan jumpa ella bila tiba waktu nya.....ok...
Di dunia ni...yang patah akan tumbuh dan hilang bakal berganti....
berikan sisa2 kasih untuk ella tu kepada yaya dan adam....pasti zai gembira semula....

Thanks tok penghulu....
adam n yaya memang penawar saya. Tapi ella punya perangai yang cukup istimewa. Dia manja dan suka tengok muka saya kalau saya ckp dengan dia. mcm dia faham sgt apa saya cakap. sebab tu agaknya susah nak lupa dia.
Reply With Quote
  #16  
Old 09-28-2008, 10:45 PM
abgraldo abgraldo is offline
Banned
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,931
Rep Power: 0
abgraldo is an unknown quantity at this point
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
Thanks tok penghulu....
adam n yaya memang penawar saya. Tapi ella punya perangai yang cukup istimewa. Dia manja dan suka tengok muka saya kalau saya ckp dengan dia. mcm dia faham sgt apa saya cakap. sebab tu agaknya susah nak lupa dia.
Zai, sempena Hari Raya ni, Pakcu nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA, AMPUN MAAF SEGALANYA DIATAS SALAH SILAP SEKIRANYA ADA. Jangan dingat sangat perkara yang lepas. Pemergian Ella dalam bulan Ramadhan tu sebenarnya rahmat besar untuk Zai yang ikhlas menjaganya semasa hayat. Zai bawak banyak bersabar, setiap dugaan tu ada rahmat yang menanti untuk mereka yang ikhlas dan bertawakkal.. InsyAllah.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-28-2008, 10:45 PM
Penghulu's Avatar
Penghulu Penghulu is offline
Tok Penghulu
 
Join Date: Jun 2008
Location: Bamboo River
Posts: 937
Rep Power: 13
Penghulu is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
Thanks tok penghulu....
adam n yaya memang penawar saya. Tapi ella punya perangai yang cukup istimewa. Dia manja dan suka tengok muka saya kalau saya ckp dengan dia. mcm dia faham sgt apa saya cakap. sebab tu agaknya susah nak lupa dia.
Errmmmm....kalau Zai lebih beri perhatian pada yaya dan adam, pasti zai akan temui keistimewaan yang ada pada dua2 kucing Zai tu....adam dan yaya pun ada istimewa nya yang mungkin zai belum jumpa yg tak ada pada ella...begitu lah sebaliknya....bila sampai waktu nyer nanti tok pasti zai akan akui pendapat tok ni....
Seperti tok...semua kucing2 tok memang tiada ganti nya....semua ada istimewanya masing2....andai tok kehilangan salah satu dari kucing2 tok tu....memang tok pun akan sedih....
__________________

MJ
Reply With Quote
  #18  
Old 09-29-2008, 02:28 AM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by abgraldo View Post
Zai, sempena Hari Raya ni, Pakcu nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA, AMPUN MAAF SEGALANYA DIATAS SALAH SILAP SEKIRANYA ADA. Jangan dingat sangat perkara yang lepas. Pemergian Ella dalam bulan Ramadhan tu sebenarnya rahmat besar untuk Zai yang ikhlas menjaganya semasa hayat. Zai bawak banyak bersabar, setiap dugaan tu ada rahmat yang menanti untuk mereka yang ikhlas dan bertawakkal.. InsyAllah.

Selamat Hariraya pakcu.....

Maafkan segala kesilapan dan keterlanjuran kata selama saya berforum di sini.

Terima kasih atas segala nasihat pakcu, akan saya ingat dan jadikan pedoman.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-29-2008, 02:35 AM
adamyala's Avatar
adamyala adamyala is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Sep 2008
Location: damansara
Posts: 2,597
Rep Power: 15
adamyala is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Quote:
Originally Posted by Penghulu View Post
Errmmmm....kalau Zai lebih beri perhatian pada yaya dan adam, pasti zai akan temui keistimewaan yang ada pada dua2 kucing Zai tu....adam dan yaya pun ada istimewa nya yang mungkin zai belum jumpa yg tak ada pada ella...begitu lah sebaliknya....bila sampai waktu nyer nanti tok pasti zai akan akui pendapat tok ni....
Seperti tok...semua kucing2 tok memang tiada ganti nya....semua ada istimewanya masing2....andai tok kehilangan salah satu dari kucing2 tok tu....memang tok pun akan sedih....
Terima kasih Tok...

Syukur MJ dah balik setelah hilang 11 hari.

Kepulangannya Tok sambut dgn airmata.....begitulah kasihsayang Tok kepada MJ dan kucing2 tok yang lain.

Saya takut sgt kehilangan lagi Tok. Yaya dan Adam saya bawa pulang berhariraya di kampong. Tak sampai hati nak tinggalkan mereka.
Reply With Quote
  #20  
Old 09-29-2008, 08:37 AM
Penghulu's Avatar
Penghulu Penghulu is offline
Tok Penghulu
 
Join Date: Jun 2008
Location: Bamboo River
Posts: 937
Rep Power: 13
Penghulu is on a distinguished road
Default Re: Ella dalam kenangan

Ya...sungguh bertuah si MJ...begitu juga kucing2 zai...dapat ikut balek kampung lagik...hehehe...itu tandanya dua2 adam dan yaya ada istimewa nya...jgn lak nanti dua2 nya sesat kat kampung sudah...zai jaga dgn baik2 kucing tu....
__________________

MJ
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kapas dalam kenangan anitayusof00 Pet Memorial 51 08-26-2009 05:58 AM


All times are GMT +8. The time now is 01:52 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.