Go

Go Back   PetFinder.my > PetFinder Lounge > Coffee Room

Coffee Room Gossip on the latest topics or just mingle around and enjoy the atmosphere!

Old 08-03-2010, 12:07 PM
PetFinder Buddy

TheDillingerEscapePlan is on a distinguished road
Default Re: Mcfa (tica) - cat show is confirm 8/8/10

Quote:
Originally Posted by jojo1968 View Post
I don't see anything wrong when Melocy & hhplover contacted the judges. after all, they contacted TICA to ask for confirmation on the show & TICA was the one who forwarded to the judges. And it's not like they asre bribing the judges to ensure their cat winning. just because Kolinga didn't win doesn't mean everyone else should not win either.

anyway, it what the judge say is true, then STILL, THERE IS A BREACH OF CONTRACT BETWEEN ISMAIL MOHD ALI OF MCFA & THE PARTICIPANTS. Because show not done in same place as advertised in MCFA website, Sunway claimed DISCUSSION NEVER TOOK PLACE & number of judges not same as advertised.

CHEATER!
Mcm2 ada..jadik pon salah tak jadik pon salah....hahahah lawak betul aku...yang buat perangai semua nieh dah tua2 ..pasal kucing pon kecoh woii..sudah2 laa melocy and hhp...apa kata kita tunggu jaa,,kolo tak jadik ker ape ker aku pun nak hentam jugak..nieh belom ape2 kecoh..apa laaa tak ada keja kaaa
Old 08-03-2010, 12:15 PM
PetFinder Guru

hani14 is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to hani14 Send a message via Skype™ to hani14

SUDAH2 LAH TU.. KORANG NI PERANGAI MENGALAHKAN BUDAK2 SEKOLAH.. ORANG YG BERHATI BUSUK TU TAKKAN BERPUAS HATI SELAGI RANCANGAN UTK SABOTAJ EVENT NI TAK BERJAYA.. MCM2 AKAN DIBUATNYA NNTI TERMASUK PADA HARI SHOW TERSEBUT.

BAGI MENGELAKKAN PERKARA YG LEBIH BURUK BERLAKU PADA EVENT TERSEBUT DAN DEMI KESELAMATAN PERSERTA & KUCING2 YG AKAN BERTANDING, MCFA AKAN MENGUMUMKAN KEPADA PERSERTA YG TERLIBAT SAHAJA. HARAP ANDA SEMUA FAHAM..

YG TAK TERLIBAT DUK DIAM2.. K.. LAGI ANDA BISING LAGI KELAKAR JADINYA..
Old 08-03-2010, 12:20 PM
PetFinder Buddy

hhplover is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Serafina View Post
Hairan.. kenapa la ada yang dengki. Lagi pun org tu hanya jalan kan tanggung jawab jer... membanteras penyelewengan...

well now, its confirm...

yea yea.. nak gi nengok...
Membenteras penyelewengan ek.... Ok, harap penyelewengan sebegini tak berlaku lagi di show kali ini.

Important Announcements from the TICA Executive Office

* Executive Office Status
* TICA Elections

Household Pets

TICA does not promote the breeding of Household Pets nor non-domestic outcrosses used in a breeding program and therefore the use of a cattery name in the prefix position is not allowed.

Tengok berapa banyak penyelewengan telah berlaku. Presiden pun sama melakukan penyelewengan.
List Final HHP Alter dengan Adult, sampai sekarang kucing2nya sama pemenang. Tak di update-update lagi. Betul la, susah sangat nak update web rupanya.
Kalau alasan mereka itu kucing pedigree, kenapa ada dalam HHP? Dah tu jadi pemenang pulak. Ini bukan penyelewengan ke? Ini kah keadilan?

Saya rasa penyelewengan sebegini akan berlaku lagi, tukar je nama, masuk HHP, habis ceriter! And menang lagi.... Tahniah ler..
Old 08-03-2010, 12:22 PM
Animal Lover

Melocy is on a distinguished road

Hi Ms Hani,

I don't get it why you like to asnwer like a Merry Go Round. You post a lot of but still the content is zero not as what we expected.

Mr Diligen, yes if the show still running there still be a problem because its not the same as what we heard and claim. Like if you buy an item form smart shop, when the item came to you its not the same or near as what has been promote, what you feel, cheated right?

This also same goes to cat show or any event, because you paid for it and not free, if its free who dares to complaint so much.

Thank
Old 08-03-2010, 12:25 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by hhplover View Post
Membenteras penyelewengan ek.... Ok, harap penyelewengan sebegini tak berlaku lagi di show kali ini.

Important Announcements from the TICA Executive Office

* Executive Office Status
* TICA Elections

Household Pets

TICA does not promote the breeding of Household Pets nor non-domestic outcrosses used in a breeding program and therefore the use of a cattery name in the prefix position is not allowed.

Tengok berapa banyak penyelewengan telah berlaku. Presiden pun sama melakukan penyelewengan.
List Final HHP Alter dengan Adult, sampai sekarang kucing2nya sama pemenang. Tak di update-update lagi. Betul la, susah sangat nak update web rupanya.
Kalau alasan mereka itu kucing pedigree, kenapa ada dalam HHP? Dah tu jadi pemenang pulak. Ini bukan penyelewengan ke? Ini kah keadilan?

Saya rasa penyelewengan sebegini akan berlaku lagi, tukar je nama, masuk HHP, habis ceriter! And menang lagi.... Tahniah ler..

setahu sayalah.. kucing2 ni walaupun mempunyai ciri2 pedigree, tetapi tidak mempunyai certificate akan diketegorikan under HHP.

tapi saya tak faham apa yg awak maksudkan penyelewengan tu??
Old 08-03-2010, 12:33 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by Melocy View Post
Hi Ms Hani,

I don't get it why you like to asnwer like a Merry Go Round. You post a lot of but still the content is zero not as what we expected.

Mr Diligen, yes if the show still running there still be a problem because its not the same as what we heard and claim. Like if you buy an item form smart shop, when the item came to you its not the same or near as what has been promote, what you feel, cheated right?

This also same goes to cat show or any event, because you paid for it and not free, if its free who dares to complaint so much.

Thank
mcmana tak merry go round.. yourself sendiri pun tanya like a merry go round.. masih tak faham2..

camni jerlah.. if u still tak faham, rasa ragu2 tentang event, rasa tertipu.. please provide me your details, i'll ask the president to call u personally. rasanya dia tak keberatan untuk memulangkan duit fees u tu.
Old 08-03-2010, 12:47 PM
Animal Lover

This is another weird answer from somenone who claim herself not AJK, but still has the power to ask the president to do so.

Why can't I contacted Ismail Mohd Ali directly? or do you have any contact no that I don't. Can you give me the contact no that I can get him, so that I can pass to my other friend who also participant. We want to know the clear answer from the AJK and President of MCFA (Ismail Mohd Ali).

And why must he, hide behind you?
I think you are the one who did not understand my question Ms Hani, yet you still answer the same thing over and over again. My question is why must it be so secretive, if you just tell where the show will take place all the forumer here will be satisfy. If they want to see the show they will go, if not they will not. Easy, and simple.

Yet you still keep thinking all other people is bad, will sabotaj the show and so on, now who the one think bad of other people. Is'nt it you?

Thank
Old 08-03-2010, 12:48 PM
PetFinder Buddy

Quote:
Originally Posted by hani14 View Post
setahu sayalah.. kucing2 ni walaupun mempunyai ciri2 pedigree, tetapi tidak mempunyai certificate akan diketegorikan under HHP.

tapi saya tak faham apa yg awak maksudkan penyelewengan tu??
Cik Hani,
Tak baca ke apa yang TICA tulis tu. Tak faham? Ok, saya terangkan.
TICA tak membenarkan cattery membiakkan kucing HHP, Cattery tidak dibenarkan menggunakan nama cattery di depan nama kucing HHP. Kalau Cik Hani tengok list pemenang tu, nampak tak banyak nama cattery kat depan? Kalau tak nampak, maknanya Cik Hani ni anak....... Hehe.

Benar, kucing-kucing pedigree yang sengaja ditiadakan certificate atau pun diistiharkan tiada certificate, boleh masuk HHP dalam show MCFA sebelum, akan datang dan seterusnya. Ini lah `keadilan nya' kepada kucing-kucing kampong.
Old 08-03-2010, 01:01 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by Melocy View Post
This is another weird answer from somenone who claim herself not AJK, but still has the power to ask the president to do so.

Why can't I contacted Ismail Mohd Ali directly? or do you have any contact no that I don't. Can you give me the contact no that I can get him, so that I can pass to my other friend who also participant. We want to know the clear answer from the AJK and President of MCFA (Ismail Mohd Ali).

And why must he, hide behind you?
I think you are the one who did not understand my question Ms Hani, yet you still answer the same thing over and over again. My question is why must it be so secretive, if you just tell where the show will take place all the forumer here will be satisfy. If they want to see the show they will go, if not they will not. Easy, and simple.

Yet you still keep thinking all other people is bad, will sabotaj the show and so on, now who the one think bad of other people. Is'nt it you?

Thank
This is another weird question.... u claimed that u did sms & email him, then why u still asking for his number again...

are u the genuine participate??
Old 08-03-2010, 01:08 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by hhplover View Post
Cik Hani,
Tak baca ke apa yang TICA tulis tu. Tak faham? Ok, saya terangkan.
TICA tak membenarkan cattery membiakkan kucing HHP, Cattery tidak dibenarkan menggunakan nama cattery di depan nama kucing HHP. Kalau Cik Hani tengok list pemenang tu, nampak tak banyak nama cattery kat depan? Kalau tak nampak, maknanya Cik Hani ni anak....... Hehe.

Benar, kucing-kucing pedigree yang sengaja ditiadakan certificate atau pun diistiharkan tiada certificate, boleh masuk HHP dalam show MCFA sebelum, akan datang dan seterusnya. Ini lah `keadilan nya' kepada kucing-kucing kampong.
hhplover.. saya tak buta lagi.. nama saya pun ada kat situ. berkenaan isu ni saya tak pasti.

saya hanyalah perserta HHP yg confirm kucing tu saya tak beli dari mana2 cattery. dan tak mampu pun nak beli pedigree.

lagi satu saya nak ingatkan disini.. bukan kat awak jer hhplover.. sesapa sajer kat sini yg merasa ragu2 or merasa ditipu oleh mcfa/en. mail.. tak perlulah terhegeh2 nak masuk event ni.. dan yg dah termasuk tu, rasanya dgn rela hati mcfa sedia memulangkan balik fees anda semua. dan tak perlulah bising2 lagi.

buang masa anda semua menaip benda2 yg mengarut ni.. apapun show akan tetap berjalan pada 8/8/10.

sekian, harap maklum.

Last edited by hani14; 08-03-2010 at 01:15 PM.
Old 08-03-2010, 01:42 PM
PetFinder Buddy

Serafina is on a distinguished road

Quote:

lagi satu saya nak ingatkan disini.. bukan kat awak jer hhplover.. sesapa sajer kat sini yg merasa ragu2 or merasa ditipu oleh mcfa/en. mail.. tak perlulah terhegeh2 nak masuk event ni.. dan yg dah termasuk tu, rasanya dgn rela hati mcfa sedia memulangkan balik fees anda semua. dan tak perlulah bising2 lagi.

buang masa anda semua menaip benda2 yg mengarut ni.. apapun show akan tetap berjalan pada 8/8/10.

sekian, harap maklum.
Kak Hani, kat sini, i setuju... sesiapa yg rasa ragu ragu and rasa kena tipu, can back off. Tak payah susah-susah bising bising kat sini and tak payah participate kat event tu.. buat tak tahu jer...
sesapa yg nak join, meh la... join show ker join nengok ker....
Old 08-03-2010, 01:50 PM
Animal Lover

yes I will stop my self from entering the show, if this is how the So-called AJK work.

Don't you know how to read the question, "if you have any other contact no that I don't have?"

I will try to call so-called MCFA president Ismail Mohd Ali, and see if he asnwer it. And I want my refund back as soon as possible. If he give any excuses I will post here all my conversation with Ismail here. With the hope that he answer my contact.

Thank
Old 08-03-2010, 02:04 PM
PetFinder Buddy

RyokoDeIcchi is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Serafina View Post
Kak Hani, kat sini, i setuju... sesiapa yg rasa ragu ragu and rasa kena tipu, can back off. Tak payah susah-susah bising bising kat sini and tak payah participate kat event tu.. buat tak tahu jer...
sesapa yg nak join, meh la... join show ker join nengok ker....
Betul tuh Fina..macam budak2 perangai masing2..
Penat dah kak hani terangkan,tapi tak faham2 gak..
Ada masalah membaca ke dorang2 nie..
Fina,jumpe kat sana..
Old 08-03-2010, 02:14 PM
PetFinder Buddy

Quote:
hhplover.. saya tak buta lagi.. nama saya pun ada kat situ. berkenaan isu ni saya tak pasti.

saya hanyalah perserta HHP yg confirm kucing tu saya tak beli dari mana2 cattery. dan tak mampu pun nak beli pedigree.
Itu lak Cik Hani, kalau tak pasti jangan berlagak pasti. Pulak tu Cik Hani beria-ria mempertahankan benda yang Cik Hani sendiri tak pasti.
Quote:

sekian, harap maklum.
Ok, saya tarik diri dan akan printkan kata-kata Cik Hani ini untuk dibawa ke Presiden. Tak ada masalah kan untuk Presiden memulangkan kembali wang penyertaan saya? Ada berani?
sesapa sajer kat sini yg merasa ragu2 or merasa ditipu oleh mcfa/en. mail.. tak perlulah terhegeh2 nak masuk event ni.. dan yg dah termasuk tu, rasanya dgn rela hati mcfa sedia memulangkan balik fees anda semua.
Tapi saya 110% pasti Presiden tu tak akan memulangkan kembali wang tersebut (buktikan satu kes, satu je) yang Presiden ada refund. Selepas tu Cik Hani pulak yang cakap, itu masalah saya dengan Presiden, bukan masalah Cik Hani. Cik Hani pun lepas tangan.... Dah tau dah jalan ceritanya.

Bagaimanapun, saya tetap akan membawa perkara ini ke Presiden untuk menuntut refund. Sekiranya tak berjaya, tak apa la, nak buat macamana, dah bukan rezeki saya. Tapi saya akan hebahkan apa yang berlaku semasa proses tuntutan itu.

Untuk pengetahuan Cik Hani, saya baru saja call Presiden awak tu. Saya tanya boleh tahu di mana show? Itu saja. Dia jawab : Nanti kita beritahu la! Sudah, jangan call lagi! Nanti kita beritahu! (Dengan nada tinggi), terus dia letak telefon. Hurmm... terkedu saya.
Old 08-03-2010, 02:19 PM
Animal Lover

Yup hhplover,

Agree with you. I try to cal the president (Ismail Mohd Ali) yet, his not answering my phone. Maybe he thought you still on the line.

If we can't contact the president, how can we ask for refund then? All of your suggestion cik hani and the gang have we done, yet still get the same answer, how? You ask us to directly ask the president, we have done it, yet the answer not sure, still what you call it (samar samar).

Thank
Old 08-03-2010, 02:40 PM
Animal Lover

MiaMelissa is on a distinguished road

i pun rasa nk tarik diri. ada few reasons i nak tarik diri.

(1) i takut menang apa2 kategori dalam show tu nanti dan terpaksa berjabat tangan dgn Ismail semasa pengambilan hadiah..i x suka dia. so wtpe nak berjabat tgn dgn dia.

(2) i akan menghadap muka ismail n few yg i x suka sepanjang show. maybe boleh buat i migraine or muntah tgk diorg.

(3) i agak rasa malu dgn judges TICA apabila dpt tau one of the judges dah mencemuh MCFA. itu petanda kurang baik untuk show MCFA pada masa akan datang.

(4) niat i sebenar nk tau profile judging mco2 and persian i dlm show tu. tp dah pikir masak2, i menang pon, xkan dpt point. my cats are registered under CFA anyway.

(5) ada 2 lg kelab lain kt Malaysia ni yg boleh i join show dgn aman.

(6) i maybe kena stay di office on weekend. byk keja.buat Overtime, dpt duit. dpt beli mkanan kucing i, dr g tgk show kucing yg mnjadi tmpat org gaduh..i mean, show MCFA. sesuai!

(7) i benci few persons dlm thread nih. Ismail tu mmg dh lama benci pon.

So, secara rasmi i tarik diri. i pon nk minta refund. if x dpt, i akan print resit yg i byr thru maybank2u i..i g wt report polis je.

itu saja dari saya. u all nk sambung bertekak dlm ni, lantak lah..korang tu pon bkn hebat sgt. mulut je lebih. papai.
Old 08-03-2010, 02:41 PM
PetFinder Buddy

kyoko_kiddo is on a distinguished road

padan la muka lagipun xguna kalau de nak jawab kol orang mcm nie..susah, ble show ada salah xde lagi la salah...adoii ape sebenarnye masalah korang nie..yang PELIKNYA kalau korang da tau ismail macam tue KENAPA nak join cat show nie kalau da tau ISMAIL tu presiden nye?????????????? bagi korang kam mcfa tue MAEL cat club,then nape tehegeh2 sgt nak join???untuk ape???kalau kate keputusan tidak adil,kenapa join??? or semata2 nak menjatuhkan orang n memalukan org???sgt xpaham dengan orang2 yang mcm nie.sudah2 la tue...
kak hani xpayah la melayan orang mcm nie.kte tunggu plak dorang buat kelab sendri n cat show sendiri..tgk mcm mane..ckp nak gempak tapi hampeh.
Old 08-03-2010, 02:45 PM
PetFinder Buddy

bagus la wat keputusan mcm tue..ingtkan muka da memang tebal nak berjabat tgn ngn ismail tue..maklum la blakang sumpah seranah xkan depan2 nak senyum fake pulak kan..yang masuk tu pun xnak tgk muke2 fake kat sini.ramai je lagi yg xhipokrit yg nak join show tu n sket pun xterjejas kalau orang mcm korang nie xmasuk.lagi bagus ada lah.
Old 08-03-2010, 02:48 PM
PetFinder Buddy

y not pergi je la kat kedai de tu.kalau xde tunggu je depan pintu kedai sampai de dtg..huhuhu susah ke nak drive ke sane??naek cab boleh.bas boleh..xkan la korang xtau alamat kedai de kan??
Old 08-03-2010, 02:49 PM
PetFinder Buddy

TheDillingerEscapePlan is on a distinguished road

Miamelissa..persian u kolo masuk CFA bleh menang ker? hehehehh and Tica pon bleh menang ker? heheheh sudah2 la tak mou masuk sudah..aku ada kucing tak payah masuk2 show..mengarut...