Go

Go Back   PetFinder.my > Pet Welfare, Rescue & Adoption > Rescuers & Fosterers

Rescuers & Fosterers For rescuers and fosterers, the true heroes of PetFinder.my

Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 04-15-2010, 06:55 PM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Saya tak sanggup lagi tgk anak kucing mcm ini.. Bwk ke klinik .. Vet kata tak ada peluang dia untuk hidup. Keadaan nya teruk sgt.. vet nak bntu saya utk cepat kan dia pergi.. Saya tak mau..apa2 hal biarlah saya rawat dia. Kalau dia nak mati biar dia mati naturally.

Bawa balik .. Bg dia susu ...minum sikit.. Dan urut blkngnya.. masuk dalm cage dan bg dia baring dalam kotaknya.. Masih boleh meow bila dipanggil.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-16-2010, 09:57 AM
Nur_illiyana's Avatar
Nur_illiyana Nur_illiyana is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bandar Kinrara
Posts: 288
Rep Power: 11
Nur_illiyana is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

haiihh... luluh hati mendengar..
sabar la Pak Lubis.. kita buat yg semampu daya, Allah yg tentukan..

Pak Lubis tinggal kt area bangi mana?
sy keja kt cyberjaya, terasa macam nk pergi jenguk kitten tu kejap..
Reply With Quote
  #23  
Old 04-16-2010, 01:03 PM
kuntum's Avatar
kuntum kuntum is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 612
Rep Power: 12
kuntum is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Pak Lubis,

Try bagi multi-vit kat dia yang jenis cecair tu tak pun try Troy nutripet (bagi tenaga dan naikkan selera makan dia)...

On what ground vet kata kitten tu tak leh diselamatkan?
__________________
“What greater gift than the love of a cat?” – Charles Dickens
Reply With Quote
  #24  
Old 04-16-2010, 03:53 PM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Berita terkini..
Anak kucing tersebut telah menghembuskan nafasnya terakhir dipangkuan saya semasa saya bg susu melalui syringe.. Seperti biasa selepas beri susu saya urut belakangnya..
Semasa urut tu .. Kakinya tersentap2 2 kali dan terus tak bergerak lagi.. Puas saya cuba pulihkan pernafasannya dgn tekan dadanya tapi saya gagal..
Saya kuburkan dia bersebelahan dgn kubur 4 ekor anak kucing yg mati terdahulu juga yg saya cuba selamatkan.
Saya mengucapkan terima kasih kepada semua yg mengikuti thread ini yg memberi sokongan moral kepada saya.
Reply With Quote
  #25  
Old 04-16-2010, 04:03 PM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Quote:
Originally Posted by Nur_illiyana View Post
haiihh... luluh hati mendengar..
sabar la Pak Lubis.. kita buat yg semampu daya, Allah yg tentukan..

Pak Lubis tinggal kt area bangi mana?
sy keja kt cyberjaya, terasa macam nk pergi jenguk kitten tu kejap..
Duduk Pekan Bangi lama, kampung Bangi. Kucing tu mati. kalau nak dtg boleh juga .. Tak ada apa nak tgk.. Kecuali 1 ekor ibu kucing dan seekor anaknya. Lain sudah diadopt
Reply With Quote
  #26  
Old 04-16-2010, 04:26 PM
Joey'A's Avatar
Joey'A Joey'A is offline
Animal Police
 
Join Date: Jan 2010
Location: Ampang, Selangor, Malaysia.
Posts: 99
Rep Power: 12
Joey'A is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

RIP.

You hv done what you could~

All Cats Go to Heaven..
__________________
When I'm good I'm very good but when I'm bad I'm better

http://tailstory.blogspot.com/
Reply With Quote
  #27  
Old 04-16-2010, 04:45 PM
Nur_illiyana's Avatar
Nur_illiyana Nur_illiyana is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bandar Kinrara
Posts: 288
Rep Power: 11
Nur_illiyana is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

xpela Pak Lubis, sekurang2nya dia mati dlm tgn org yg sayangkan dia.. bukan ditepi2 jln..
Reply With Quote
  #28  
Old 04-17-2010, 01:10 AM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Ini kali kedua saya gagal.. Rasa patah semangat rasanya..
Reply With Quote
  #29  
Old 04-17-2010, 02:40 AM
Suhaimy Suhaimy is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 532
Rep Power: 12
Suhaimy is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Quote:
Originally Posted by Pak Lubis View Post
Ini kali kedua saya gagal.. Rasa patah semangat rasanya..
Salam. Pak Lubis jgn patah semangat. Kena cekal. Sy faham perasaan Pak Lubis. Beberapa kucing & kittens sy pun ada yg mati dlm pangkuan kecuali 1 je kitten yg mati tanpa sebab waktu subuh. Yg lain2 sy tau pukul berapa mati. 2 hari tak tdo, seminggu 4 kali pergi vet, terkejar sana sini, online cari info sampai tak ingat mkn minum. Semua tu asam garam kalau kita dah anggap mereka sebahagian dr keluarga kita. Yg pergi biar la Pak Lubis. Pergi pun ke tempat yg lg baik. Sy harap Pak Lubis sekeluarga cekal & kuat semangat.
Reply With Quote
  #30  
Old 04-19-2010, 04:14 PM
Nur_illiyana's Avatar
Nur_illiyana Nur_illiyana is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bandar Kinrara
Posts: 288
Rep Power: 11
Nur_illiyana is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Quote:
Originally Posted by Pak Lubis View Post
Ini kali kedua saya gagal.. Rasa patah semangat rasanya..
Pak Lubis, jgn patah semangat..
susah nk jumpe org yg sanggup menjaga kitten tak beribu nie..
Yana pon xberani buat sbb xde pengalaman.. xpe la kegagalan membantu kita ntk berjaya di kemudian hari.. Allah bersama2 dgn org yg mulia dan baik hati macam Pak Lubis
Reply With Quote
  #31  
Old 04-19-2010, 04:20 PM
nur azua nur azua is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Apr 2010
Location: KL..but right now stay in Shah Alam
Posts: 530
Rep Power: 11
nur azua is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to nur azua
Wink Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

klu kita syg binantang..insyaallah ALLAH pon syg kite...amin...
Reply With Quote
  #32  
Old 04-19-2010, 04:33 PM
June June is offline
Animal Lover
 
Join Date: Aug 2008
Location: Tmn Shamelin Perkasa-Kota Kinabalu
Posts: 6,004
Rep Power: 0
June is on a distinguished road
Default Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Maaf Pak Lubis.baru baca thread ni.Pak Lubis jgn patah semangat.Pak Lubis ialah our strength utk carry on kerja kerja rescuing animal.klu Pak Lubis patah semangat kami suma akan hilang semangat gak.ada masanya saya sendiri dah nak give up buat kerja2 begini.tp bila baca post Pak Lubis sy jd lbh bersemangat.apalah sgt yg saya buat klu dibandingkan dgn Pak Lubis.baru sedikit dibandingkan dgn Pak Lubis tp dah nak mengalah.

Caiyo!! Caiyo!! Pak Lubis

Quote:
Originally Posted by Pak Lubis View Post
Ini kali kedua saya gagal.. Rasa patah semangat rasanya..
Reply With Quote
  #33  
Old 04-19-2010, 09:33 PM
Pak Lubis's Avatar
Pak Lubis Pak Lubis is offline
PetFinder Guru
 
Join Date: Jul 2009
Location: Lot 1247.Jalan KB 1, Kampung Bangi, Bangi Old Town
Posts: 259
Rep Power: 12
Pak Lubis is on a distinguished road
Default Re: Apa Sebabnya ... Siapa yang tahu bantu saya

Quote:
Originally Posted by June View Post
Maaf Pak Lubis.baru baca thread ni.Pak Lubis jgn patah semangat.Pak Lubis ialah our strength utk carry on kerja kerja rescuing animal.klu Pak Lubis patah semangat kami suma akan hilang semangat gak.ada masanya saya sendiri dah nak give up buat kerja2 begini.tp bila baca post Pak Lubis sy jd lbh bersemangat.apalah sgt yg saya buat klu dibandingkan dgn Pak Lubis.baru sedikit dibandingkan dgn Pak Lubis tp dah nak mengalah.

Caiyo!! Caiyo!! Pak Lubis
June....
Saya hanya rasa patah semangat tetapi belum lagi patah semangat sebenar2nya. Saya berasa saya masih kurang pengalaman untuk memelihara anak kucing bawah umur sebulan yg ketiadaan ibu. Saya sendirian tidak dapat menandingi ibu2 kucing dalam membesarkan anak kucing melepasi umur yg sensitif. Ditambah pula dgn keadaan yg memerlukan utk membawa jumpa Vet yg memerlukan kos dimana itu adalah merupakan kesulitan bagi saya. Saya hanya dapat buat setakat apa yg termampu oleh 'saku' saya.

Itu hari (Jumaat) pergi pasar ditempat saya terdapat bnyak anak2 kucing baru dibuang orang. Yg baik dan eloknya ia dibuang bersama2 ibunya. Terdapat berbagai warna dan ada mcm kucing siam dan ada yg berbulu medium.. Tetapi ada juga yg tak beribu..dan menumpang susu dgn ibu angkat.
Hari Sabtunya teringin nak ambil seekor ibu dan 4 ekor anak kucing untuk dipelihara tetapi semua dah tak ada ..dia orang kata dah dibuang oleh salah seorang peniaga ke satu tempat lain.. Sedih dan kesiannya.. Harap mereka selamat.. Saya ada fotonya .. Nanti saya bagi.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
tolong saya,saya dh buntu.. rock Health, Disease & Diet 52 12-13-2009 04:27 PM
Mitak tolong sesapa yg tahu( zumy i telinganya tetiba berair) soichiro Health, Disease & Diet 6 08-22-2009 10:22 PM
Kucing siapa nie? Daniel Rescuers & Fosterers 57 08-17-2009 07:04 PM
tolong saya,saya dh buntu.. rock Vets & Docs Reviews 10 08-16-2009 12:05 AM
Tak tahu ! junior General Discussion 2 08-23-2008 12:27 AM


All times are GMT +8. The time now is 09:44 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.