Yana is on a distinguished road
Default Destination

Where is ur best destination?

I love to phuket since 2004 been there.
Old 09-15-2009, 01:47 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default Destination

I love to go to Cambodia again.Watch sunrise or sunset in Angkor Wat & wandering around whole Angkor Wat Complex

Quote:
Originally Posted by Yana View Post

Old 09-15-2009, 08:00 PM
PetFinder Guru

cookies4bulat is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to cookies4bulat
Default Re: Destination

love to go to Pulau Perhentian again!!tak puas berenang2 ngan penyu dan jerung
Old 09-15-2009, 08:03 PM
PetFinder Guru

adamyala is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by cookies4bulat View Post
biar betoiiiii !!!!
Old 09-15-2009, 11:11 PM
Mama Kabu & ChiChi

anitayusof00 is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by cookies4bulat View Post
Kat P. Perhentian ada jerung ker ?

Best destination...mmmm...this is very complicated to answer. I think it's much easier to choose which destination that I hated most (of course SYDNEY !!! Very bad experience there. Nx will be Paris & Vientiane - communication susahnya !!!). Having been to many destinations, to me each and every country @ place has it's own uniqueness.
Bali - very romantic, and so more sebab gi situ dgn hb, honeymoon.
Phi Phi, Thailand - also ada very nice memory kat situ, which makes the place very special to me.
Swiss & Austria - who can ever forget the beauty of the Alps ?
Munich & Cologne, Germany - love the architecture and the cleanliness.
Holland - The land below sea level. I only truly understand the dike when I go there to see for myself. So to recall the history of the small boy who used his tiny finger to save Haarlem from flooding is much more impressive.
New Zealand - the most beautiful place in the world dat I've ever been.
Mount Pyrenees (on the way from Paris - Andorra - Barcelona by train) - so so beautiful, feels like in heaven.
Barcelona - Very artistic city. La Ramblas especially....I would rather regard it as the center of the universe. If you've been there, I'm sure you'll agree with me.
Trans Asia Express (Tehran - Istanbul) - views along Murat River was AMAZING !!!
Istanbul - Very happening.....like dis city soooo much !!!
Iran - Also beautiful in it's own way...but the most beautiful about this country is the ppl's hospitality.....terkenang2 sampai saat ini...
Egypt - If you r into the pharaoh thingee and it's history, then it's Ooohhhhs and Ahhhhsss.....
Belgium - chocs, chocs and more chocs.
Cambodia, India & Indon - What I remember most is the poor ppl and their sorrows....Pity....
Kuwait & Singapore - Very very well planned and organized city.
Sri Lanka - Love the beach.
Laos (Luang Prabang) - Go there if you seek adventure.
Bangkok - Shopping heaven.
London - Love everything about Ldn especially the very efficient underground & the museums....yg tak suka cuma $$$ jer...everything is soooo damnnn expensive !!!
HK - Sama mcm Ldn gak...but if u know how to bargain, syiokk wooo shopping kat HK.
Macau - Beautiful historical city.....it has European touch (Portugese).
Last but not least, of course my lovely country Malaysia. Aku suka Melaka, Kuala Terengganu and the beaches of the east coast.
Old 09-17-2009, 10:37 AM
Cat Lover

ZuHRaH is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to ZuHRaH

Quote:
Originally Posted by anitayusof00 View Post

Best destination...mmmm...this is very complicated to answer. I think it's much easier to choose which destination that I hated most (of course SYDNEY !!! Very bad experience there. Nx will be Paris & Vientiane - communication susahnya !!!). Having been to many destinations, to me each and every country @ place has it's own uniqueness.
Phi Phi, Thailand - also ada very nice memory kat situ, which makes the place very special to me.
Holland - The land below sea level. I only truly understand the dike when I go there to see for myself. So to recall the history of the small boy who used his tiny finger to save Haarlem from flooding is much more impressive.
Mount Pyrenees (on the way from Paris - Andorra - Barcelona by train) - so so beautiful, feels like in heaven.
Barcelona - Very artistic city. La Ramblas especially....I would rather regard it as the center of the universe. If you've been there, I'm sure you'll agree with me.
Trans Asia Express (Tehran - Istanbul) - views along Murat River was AMAZING !!!
Iran - Also beautiful in it's own way...but the most beautiful about this country is the ppl's hospitality.....terkenang2 sampai saat ini...
Egypt - If you r into the pharaoh thingee and it's history, then it's Ooohhhhs and Ahhhhsss.....
Cambodia, India & Indon - What I remember most is the poor ppl and their sorrows....Pity....
London - Love everything about Ldn especially the very efficient underground & the museums....yg tak suka cuma $$$ jer...everything is soooo damnnn expensive !!!
HK - Sama mcm Ldn gak...but if u know how to bargain, syiokk wooo shopping kat HK.
Last but not least, of course my lovely country Malaysia. Aku suka Melaka, Kuala Terengganu and the beaches of the east coast.
jerung of course ada...

wa... banyaknyer u travel...

setakat ni i travel dlm malaysia je la yg terbaik pernah pergi... pulau redang...
Old 09-20-2009, 10:18 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by adamyala View Post
biar betoiiiii !!!!
IM NOT KIDDING!! mmg ade certain area diantara pulau besar n kecil tmpt penyu ngan jerung..tapi jerung kecik2 lah bukan stok mkn orang kot..tmpt batu karang pon besh..bnyk sgt ikan..bwk je roti then terjun..confirm kena serbu!owh...kerinduannye......{hig h}
Old 09-20-2009, 10:26 PM
PetFinder Guru

Quote:

kak nita mmg ada jerung kat pulau perhentian..my god!bnyknye tempt akak dah pg..saya belum pernah menjejaki kaki ke langkawi,singapore,sabah, sarawak and perlis .haish..bila laa nak berkemampuan gi travel backpacking nih
Old 09-20-2009, 11:53 PM
Mama Kabu & ChiChi

Cerita pasal bawak roti bagi ikan makan ni, teringat masa snorkling kat Phi Phi & Bali dulu....Memang happening ikan2 kat situ. Very friendly, cantik, colourful & besar2 lak tu . Seronoknya menyelam sambil dikelilingi ikan2...perasan jadi duyong kejap

Zuhrah, Cookies....
Let me tell u something very embarassing.
SHHHHHH....
Yg bebenornya, aku ni, Msia pun tak abis redah lagi. Pulau Perhentian tu aku belum jejak lagi, so as Sabah & Sarawak. Malas sket nak travel dlm Msia sebab panas...aku suka pegi 4 seasons countries esp time late autumn / winter or late winter/ early spring. Best sbb walaupun ko menapak berkilo2 meter pun tak terasa penat.
La ni asal ada jer free time, sebuk cari info utk projek travel end 2010. This time nak cover Eastern Europe pulak. Start kat Czech Rep (Prague), then ke Poland, Slovakia, Hungary, Romania, Bosnia Herzegovina, Croatia, Slovenia and back to Prague for flight home. Cadang2 nak try self drive lak kali ni....nak cari thrill baru. Itu pun kalau poket & keberanian mengizinkan
Old 09-21-2009, 12:06 AM
PetFinder Guru

Quote:
Cerita pasal bawak roti bagi ikan makan ni, teringat masa snorkling kat Phi Phi & Bali dulu....Memang happening ikan2 kat situ. Very friendly, cantik, colourful & besar2 lak tu . Seronoknya menyelam sambil dikelilingi ikan2...perasan jadi duyong kejap

Zuhrah, Cookies....
Let me tell u something very embarassing.
SHHHHHH....
Yg bebenornya, aku ni, Msia pun tak abis redah lagi. Pulau Perhentian tu aku belum jejak lagi, so as Sabah & Sarawak. Malas sket nak travel dlm Msia sebab panas...aku suka pegi 4 seasons countries esp time late autumn / winter or late winter/ early spring. Best sbb walaupun ko menapak berkilo2 meter pun tak terasa penat.
La ni asal ada jer free time, sebuk cari info utk projek travel end 2010. This time nak cover Eastern Europe pulak. Start kat Czech Rep (Prague), then ke Poland, Slovakia, Hungary, Romania, Bosnia Herzegovina, Croatia, Slovenia and back to Prague for flight home. Cadang2 nak try self drive lak kali ni....nak cari thrill baru. Itu pun kalau poket & keberanian mengizinkan
Ingtkan saya sorg jer tak abes lagik round M'sia my biggest dream nak travel backpacking to sume island kat m'sia nih..tapi still dream jer lah...baru visit 5 island out of hundred island in Malaysia.
Old 09-23-2009, 11:46 PM
PetFinder Guru

Pak Lubis is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Yana View Post

Tak pegi mana2 pun kecuali negara2 Asean.. Itu pun kerana urusan kerja. Dari Selatan Thai hingga ke utara, Laos, Cambodia , Vietnam, kepulauan Indonesia, dan Manila, Filipina.

Tetapi yang kelakarnya Singapura tak pernah sampai. Walau bagaimana pun my best destination is still in Malaysia, Tasik Kenyir ... Syurga bagi pemancing untuk ikan kelah, sebarau, toman, haruan, bujuk, baung ..ikan lampam tak payah cakaplah .. Tangkap dgn tgn aje.
Old 09-25-2009, 12:26 PM
Mama Kabu & ChiChi

Quote:
Originally Posted by Pak Lubis View Post
Tak pegi mana2 pun kecuali negara2 Asean.. Itu pun kerana urusan kerja. Dari Selatan Thai hingga ke utara, Laos, Cambodia , Vietnam, kepulauan Indonesia, dan Manila, Filipina.

Tetapi yang kelakarnya Singapura tak pernah sampai. Walau bagaimana pun my best destination is still in Malaysia, Tasik Kenyir ... Syurga bagi pemancing untuk ikan kelah, sebarau, toman, haruan, bujuk, baung ..ikan lampam tak payah cakaplah .. Tangkap dgn tgn aje.
Tangkap ikan lampam dgn tangan ? Fuiyooo...hebatnya !!! Sirip ikan kan tajam, tak takut tercucuk ker ? Ni mesti experience 'penangkap ikan guna tangan' nihh
Tasik Kenyir pun aku tak smpai lagi.... kalau Tasik Chini, Tasik Bera & Tasik Banding tu dah laa...
Old 10-20-2009, 03:08 AM
Pets Lover

Yana is on a distinguished road

Quote:
Tangkap ikan lampam dgn tangan ? Fuiyooo...hebatnya !!! Sirip ikan kan tajam, tak takut tercucuk ker ? Ni mesti experience 'penangkap ikan guna tangan' nihh
Tasik Kenyir pun aku tak smpai lagi.... kalau Tasik Chini, Tasik Bera & Tasik Banding tu dah laa...
Yana kalo nk tgkp ngan tgn jwbnye kat market la....tu pun staun skali nk g..
Old 04-14-2010, 03:46 PM
[dun wake my devil side]

angelicdevil is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to angelicdevil

sy pun men dlm Msia je bru..
cite2nye nk abis jejak kaki kt each state kt M'sia, bru nk jejak luar ngara plk..
stakt ni, tggl sabah, srwak je xg lg..
bln 6 ni akan ke sabah..
da best trip stkat ni, ke Langkawi..
3D2N, ktorg g sndri2 je, naik AirAsia.. tp jadual pnuh cm amik trip by agent!
mmg literally speaking, abis 1 pulau ktorg cover.. +Kilim+Dayang bunting n pulau2 sekitar.. mmg puas hati

bdw, nk tumpang thread.. hope dun mind..
Kami akan anjurkan trip 3H2M (dari KL) ke Pulau Pangkor pada 7,8,9 Mei 2010.
Harga per person dewasa RM290, Kanak2 4tahun dan keatas RM145, Kanak2 4tahun kebawah RM100.
Harga termasuk ;- bas persiaran, hotel 2 bintang, return ferry, lawatan=Kota Belanda-Taman Fu Lin Kong(Replika Tembok Besar China)-Kilang Satay Fish-Pekan Pangkor,pantai2 (of coz), island hopping, snorkeling, kayak, banana boat, sarapan 2x, lunch 1x, dinner 1x, BBQ nite 1x.

Full Payment Due Date : 25 April 2010.
Cancelation: seminggu sebelum tarikh due date
More info, send email to miss.angelicdevil@gmail.com dan saya akan 4wrd brochure nye..
Only 27 seats still available.
1st come 1st served!!

TQ tuan rumah~
Old 04-24-2010, 05:44 PM
Animal Lover

addison is on a distinguished road

Istanbul, Turkey
Alexandria, Egypt
Dubai & Abu Dhabi, UAE
Langkawi, Malaysia

best..best best............
Old 04-24-2010, 08:27 PM
PetFinder Guru

crool is on a distinguished road

I suke phnom penh and siem reap.. shopping habes.. pearl la, jade la, cambodian silk, clothes, souvenir....hehe.. i bley habes 1500 usd kat cambodia..huhu..gila shopping..hehe

Istanbul not bad.. i pegi time spring ..mmg best ... suke tgk bunga tulip...marmara sea, topkapi palace, blue mosque, sultan suleyman mosque, hagia sophia, camilica hill, boshphorus cruise..spice market, grand baazar... hehe...shopping mmg best.. 5 lira dah bley dpt hand beg....

pegi bursa juga kat ski resort mount uludag.... snow ball time.. malangnya x dpt naik kabel car time tu.....maybe cuaca cloudy sgt kowt....hehe.. kain silk murah..hehe... leather pun murah..... byk

paris ..just nice..tp i x suke the environment... penuh dgn tahi la the city..u can c everywhere ... le louvre , Eiffel tower, Champs-Elleysay (Lv shop, Zara), moulin rouge, arc de triumph, pierre hermes ( best choc in the world),notre dame tempat must visit..mmg worth it...

toulouse- the best city..sepa yg suke makan.. ha.. toulouse la jawabnya...i bought lavender tea n lavender candy..sedap.... tp klu kat toulouse..susha sket nak cari halal..tp kebanyakkan restaurant mmg x serve porc.. kena ckp bahasa perancis la..sbb kat toulouse org susah sket nak ckp english.... hehe.. ..

foix- country side... mmg best the best place nak view pergunungan pyrennes yg diliputi salji.. time sampai foix tu mmg snowy..hehe.. sejuk giler -2..best place to study french.... i boleh jamin within 1 bulan dah boleh berbahasa perancis bila ddk kat foix..

republic andorra.. hhhmm.. tax heaven.. beli la chocolate, rokok, wine... semuanya tax free... perfume pun murah.. the smell not the same tau.. mcm miracle lancome... diorang lg stronger.. boleh p ski resort..n men ski..mmg best

plan nak cuti2 malaysia plak kali ni.. or g china sekali lg..bcoz last year ikut sis p shanghai tp sakit plak .. x dpt jln2.. so this time nak jelajah beijing ,shanghai, guangzhou.. dgr cite guangzhou byk benda murah2....
Old 04-25-2010, 01:46 AM
[dun wake my devil side]

angelicdevil is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to angelicdevil

Quote:
Originally Posted by crool View Post
paris ..just nice..tp i x suke the environment... penuh dgn tahi la the city..u can c everywhere ... le louvre , Eiffel tower, Champs-Elleysay (Lv shop, Zara), moulin rouge, arc de triumph, pierre hermes ( best choc in the world),notre dame tempat must visit..mmg worth it...
taik ape??!? manusia/haiwan????
Old 05-09-2010, 03:18 PM
Mama Kabu & ChiChi

Quote:
Originally Posted by crool View Post
Istanbul not bad.. i pegi time spring ..mmg best ... suke tgk bunga tulip...marmara sea, topkapi palace, blue mosque, sultan suleyman mosque, hagia sophia, camilica hill, boshphorus cruise..spice market, grand baazar... hehe...shopping mmg best.. 5 lira dah bley dpt hand beg....

toulouse- the best city..sepa yg suke makan.. ha.. toulouse la jawabnya...i bought lavender tea n lavender candy..sedap.... tp klu kat toulouse..susha sket nak cari halal..tp kebanyakkan restaurant mmg x serve porc.. kena ckp bahasa perancis la..sbb kat toulouse org susah sket nak ckp english.... hehe.. ..

foix- country side... mmg best the best place nak view pergunungan pyrennes yg diliputi salji.. time sampai foix tu mmg snowy..hehe.. sejuk giler -2..best place to study french.... i boleh jamin within 1 bulan dah boleh berbahasa perancis bila ddk kat foix..

republic andorra.. hhhmm.. tax heaven.. beli la chocolate, rokok, wine... semuanya tax free... perfume pun murah.. the smell not the same tau.. mcm miracle lancome... diorang lg stronger.. boleh p ski resort..n men ski..mmg best
Lamanya aku x masuk PF nih Teramat2 bz...
Crool...all the places you mentioned, mengimbau kembali kenangan lama la..masa I pegi tpt2 tu...However, Toulouse, I tak drop by. Cuma lalu jer (SNCF train, Paris - Barcelona). X tau pulak kat situ makan2 haven So....u pun agree laa, Mt Pyrenees tu, cantik sgt2 kan ? Andorra pun I tak masuk, lalu kat border jer...Memang ada dgr kat situ tax free, tp it's snowing all year round kan, so penduduk dia x ramai cos org x sanggup nak stay lama2. Sejuk !!! Shits in Paris ? Tak nampak pun masa I kat sana dulu. Yr avatar tu....not so clear...but looks like Blue Mosque is behind you ?
My latest updates on travelling / backpacking (tahun ni giler2 skit) :
Dec 2009 - Vietnam (HCM, Hanoi, Ha Long Bay). Very nice, esp Ha Long Bay.
Feb 2010 - Phuket. Solo travelling, nak tenangkan fikiran yg serabut konon2nya
March 2010 - Surabaya - Mt Bromo - Jogja. Dah lama ngidam nak tgk Mt Bromo. Akhirnya dpt gak. Memang AMAZING !!!
Apr 2010 - Mekah, Madinah & Karachi (Pakistan). As a matter of fact, baru 2 mgu balik dr sana for umrah. Really cant decribe how I feel the 1st time I see Kaabah in front of my eyes. Tanpa disedari, air mata menderu2 jatuh membasahi pipi. Klu mampu...kpd sesiapa yg nak cari ketenangan yg sebenar2nya, jadilah tetamu Allah. Sesungguhnya tiada tempat yg lebih menenangkan selain dr beribadah di Masjidil Haram & memandang ke arah Kaabah, atau dlm Masjid Nabawi (Madinah). As for Karachi, sebab transit kat situ semalam, sempatlaa jln2 & shopping2 sikit. Leather product murah giler2. I got my son a pure leather jacket for RM60
Old 05-09-2010, 07:23 PM
PetFinder Guru

Quote:
taik ape??!? manusia/haiwan????
Taik haiwan ler... hehe... mmg bersepah..n i found that french people very rude especially yg ddk kat paris.... n be careful with pick pocket..... ya allah.. dlm group i....time nak g metro 2 org kena pick pocket.... the first one hilang 1200 Euro = rm 6000 that time, the 2nd one 730 Euro , the 3rd one 200 Euro ,they r very professional...even the little girl in metro know how to mencuri...adoii.....
Old 05-09-2010, 07:47 PM
PetFinder Guru

Quote:
crool...all the places you mentioned, mengimbau kembali kenangan lama la..masa I pegi tpt2 tu...However, Toulouse, I tak drop by. Cuma lalu jer (SNCF train, Paris - Barcelona). X tau pulak kat situ makan2 haven So....u pun agree laa, Mt Pyrenees tu, cantik sgt2 kan ? Andorra pun I tak masuk, lalu kat border jer...Memang ada dgr kat situ tax free, tp it's snowing all year round kan, so penduduk dia x ramai cos org x sanggup nak stay lama2. Sejuk !!! Shits in Paris ? Tak nampak pun masa I kat sana dulu. Yr avatar tu....not so clear...but looks like Blue Mosque is behind you ?
My latest updates on travelling / backpacking (tahun ni giler2 skit) :
Dec 2009 - Vietnam (HCM, Hanoi, Ha Long Bay). Very nice, esp Ha Long Bay.
Feb 2010 - Phuket. Solo travelling, nak tenangkan fikiran yg serabut konon2nya
March 2010 - Surabaya - Mt Bromo - Jogja. Dah lama ngidam nak tgk Mt Bromo. Akhirnya dpt gak. Memang AMAZING !!!
Apr 2010 - Mekah, Madinah & Karachi (Pakistan). As a matter of fact, baru 2 mgu balik dr sana for umrah. Really cant decribe how I feel the 1st time I see Kaabah in front of my eyes. Tanpa disedari, air mata menderu2 jatuh membasahi pipi. Klu mampu...kpd sesiapa yg nak cari ketenangan yg sebenar2nya, jadilah tetamu Allah. Sesungguhnya tiada tempat yg lebih menenangkan selain dr beribadah di Masjidil Haram & memandang ke arah Kaabah, atau dlm Masjid Nabawi (Madinah). As for Karachi, sebab transit kat situ semalam, sempatlaa jln2 & shopping2 sikit. Leather product murah giler2. I got my son a pure leather jacket for RM60
hehe kak.... toulouse tu mmg byk makanan especially pastries ...adoii..my favourite betul......tp mcm was2 plak..so x jd nak beli..hehe.....

SNCF train -klu nite time adoi....sengsara betul dlm one compartment tu ade 6 bed, dah la the compartment so small... masuk luggage pun hanya bley muat 3/4 only try to imagine 6 person.... ade yg beli belah sampai bwa 2 luggage...

Mt Pyrenees tu mmg cantik... klu pegi andorre mmg bley nampak jelas lg la..mmg snowy.... hehe... tp crool suke view Mt Pyrenees dr cheatau castle kat foix... so nice...hehe

betul kaka...paris not that nice..everywhere can c shit ..mungkin time akak pegi x der sgt kowt... this year..ya ampun... mmg byk giler.....n byk pick pocket.... i found that some of French very rude especially yg ddk kat paris...
hehe..but french kat foix so sweet n friendly....hehe....

avatar tu .... Hagia sophia...Bukan Blue Mosque..hehe

hehe negara jiran belum lg di terokai ..lepas habis training nak pegi la kowt...tp nak p puerto princessa n boracay kat phillipine dulu kowt..

bestnya akak jalan sana sini..leather jacket murah kat karachi??? kat istanbul murah jugak tp xla semurah kat karachi tu..my mum siad kashmir pun sejuk tau... my mom pegi sana time snowy....hehe
..klu ade pakej affordable n ade promotion gtaw la yer.... hehe...

Last edited by crool; 05-12-2010 at 05:12 PM.