Go

Go Back   PetFinder.my > Pet Welfare, Rescue & Adoption > Lost & Found

Lost & Found Additional exposure for your Lost / Found pets, besides posting at our main PetFinder.my site. Please read our Lost & Found Guidelines first at http://PF.my/l26

Old 10-07-2008, 05:42 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default kehilangan...my BELL

Nik,aku harap yg kucing ni cuma menggatal cari jantan je.abis musim minta minta dia pandai cari jalan pulang.

aku pun mcm ko agak bro.simpan kat rmh.ada cat sitter dtg tiap ari.upah cat sitter jaga 8 ekor takdelah teruk sgt mcm boarding.pitam aku klu nampak bil boarding.jiran aku yg jaga kucing2 aku.upah dia RM150 selama aku kat KK.

Quote:
Originally Posted by fantasticat View Post
apa-apa pun ko amik pengajaran je la dari apa yang jadi... esok-esok kalau ko nak gi cuti... ada lebih baik ko hantar boarding je... ala sekor je apa ada hal... tak pun tumpang umah member... aku nasib baik raya negeri sembilan tahun ni... so takde la jauh na... 3-3 kucing aku, aku letak je kat sangkar memasing kat umah tu... mangga macam biasa... bila malam je aku balik kajang, kesahkan makan-minum ngan jamban diorang...

camtu la ari-ari... letih memang la letih... tapi at least aku jimat 36 hengget satu hari (aku raya kat kampung 5 ari ko, kalau hantar boarding ko kali la dengan 36 hengget)... duit minyak berapa sangat... lagi pun puas hati sebab duduk kat rumah jugak... untuk taknak bagi dia berak banyak sangat aku cut-down dia punya food intake 50%... tapi air sentiasa ada... alhamdulillah... semua ok...
Old 10-07-2008, 08:16 PM
Meow

a.lya is on a distinguished road
Default Re: kehilangan...my BELL

Quote:
camtu la ari-ari... letih memang la letih... tapi at least aku jimat 36 hengget satu hari (aku raya kat kampung 5 ari ko, kalau hantar boarding ko kali la dengan 36 hengget)... duit minyak berapa sangat... lagi pun puas hati sebab duduk kat rumah jugak... untuk taknak bagi dia berak banyak sangat aku cut-down dia punya food intake 50%... tapi air sentiasa ada... alhamdulillah... semua ok...
RM36 per day per cat? Mahalnya. There's this petshop in Shah Alam that charges RM6 per day. During raya, I sent my cat to a RM25 per day pet hotel which has a CCTV that could be accessed by the internet so that I can see my little kitty while I was away. ;|
Old 10-07-2008, 09:43 PM
Animal Lover

Default Kehilangan...my BELL

Bagusnya service ada CCTV lg.If u have 1 cat that shouldn't be the problem.But most of us have more than 3 cats.I have 8 cats.RM25 x 8 cats x 8 days.(the day I was away for Hari Raya).boleh pengsan woh!! so I asked my neighbour on the 1st floor to be my catsitter.I pay her RM150 and she come everyday to chk on the cats,change their litter box and feed them. In fact she came regularly to chk on the cats and report to me daily.She has 2 cats and a cat lovers too. I'm glad I found her.

Quote:
Originally Posted by a.lya View Post
RM36 per day per cat? Mahalnya. There's this petshop in Shah Alam that charges RM6 per day. During raya, I sent my cat to a RM25 per day pet hotel which has a CCTV that could be accessed by the internet so that I can see my little kitty while I was away. ;|
Old 10-07-2008, 09:51 PM
Animal Lover

Bagusnya service ada CCTV lg.If u have 1 cat that shouldn't be the problem.But most of us have more than 3 cats.I have 8 cats.RM25 x 8 cats x 8 days.(the day I was away for Hari Raya).boleh pengsan woh!! so I asked my neighbour on the 1st floor to be my catsitter.I pay her RM150 and she come everyday to chk on the cats,change their litter box and feed them. In fact she came regularly to chk on the cats and report to me daily.She has 2 cats and a cat lovers too. I'm glad I found her.

Quote:
Old 10-07-2008, 11:04 PM
Meow

a.lya is on a distinguished road
Default Re: Kehilangan...my BELL

Quote:
Originally Posted by June View Post
Oh. Actually we have 6 cats at home including Belle. Belle's my cat and she's the only persian in the family. My brother's cats semua pandai main di luar rumah. So if they go out, they know how to come back. Belle mcm slow sikit.. (dia pernah masuk dlm engine kereta and tak tau mcm mana nak keluar) So yeah, I was traumatized by that event.. I don't trust the maids in taking care of her either. They've once forgot to close the cage door, but luckily she didn't get out.

So in the end, I placed her in my bedroom. No cage..and she's sitting on top of me right now.
Old 10-08-2008, 12:52 AM
Banned

abgraldo is an unknown quantity at this point

Quote:
Waah June, beraya sakan ek u kat Sabah tu. Dpt lak org baik jaga kucing, siap update report lak tu with minimal cost.. call cost tu u byr ker? hehe.. Actually, Allah tu balas baik pada org yg baik pada kucing, so I believe Allah tu permudahkan u tu June sebab u ikhlas dgn kucing... Alhamdulilah. Mintak2 pakcu pun dpt dipermudahkan mcm tu.
Pakcu, a month before balik raya dah suruh kembar pakcu buat sangkar utk tempatkan kucing pakcu tapi tak siap, nak tinggalkan memangler tak masuk akal sebab 4 hari, so nak tak nak bawak juga balik seme 4 anak bulus tu, hijacked bilik kucing kembar pakcu tu (dia pun ada 4 anak bulus.. kembarler kan, mana bole kurang..hehe). Pakcu ckp sebab tak siapkan sangkar tu (bukan free pun, janji bayar), kena surrender bilik tu.. hehe. Dia mengalah.. tapi bilik tu panas sikit, so petang selasa tu, beli satu stand fan. Ckp dia stand fan tu upah boarding, u can keep it.. hehe. Alhamdulilah.. seme selamat.
To Nik.. yup, this is an expensive lesson for you for take things for granted. Maaf Nik, pakcu a bit harsh... Even kita ada kat rumah pun org bole curi kucing kiter, inikan pulak kalau kita takder. Hendak2 si Bell tu yang pada pakcu, one of the most beautiful cat I've ever see in this forum.. Classic beauty! Time nih, Pakcu harap u dah tak bole malu lagi, knocking every door tu actually keje u sebab u jaga Bell n she can smell u dari jauh, bring her favourite toy (spider) tu along n kalau boleh lomorkan sikit ngan pasir bekas najis dia (jgn byk sgt nanti aroma satu taman..) Pakcu dulu ada gi jumpa ustad tolong telekkan/doakan.. pakcu tak galakkan tapi tu salah satu usaha pakcu untuk lembutkan hati org yang ambil tu utk pulangkan balik atau dipermudahkan jalan untuk dapatkan kembali kucing tu. Alhamdulilah, dpt balik si Argo tu.. Poster tu gambar bell n nama dia tp kalau boleh jangan letak nama you or address.. letak no. tel is enough.. orang ni macam2 (tips ni pakcu dapat dr internet). Lepas tu doa la banyak2 lepas sembhyg.. InsyAllah..
Usaha sungguh2 n banyak2 bersabar ye Nik... Ikhlas dari Pakcu.
Old 10-08-2008, 10:31 AM
Banned

ashleywong is on a distinguished road

hi nik

it was irresponsible of you to

1) not spay your cat when she is already 7months old - female kittens can pregnant from 4 mths onwards. your cat is a very beautiful cat. i hope that you're were not entertaining thoughts of breeding bell in hope selling her babies afterward or wanting your own litter.

2) leaving your cat alone for such a long period without making arrangement for its care,and well-being.

you need to step up on your efforts to look for bell, like suggested here, go from house to house and show your photo to bell, don't be shy. put up poster with her photo around your flat/apartment area, ask the guards if you have guards at the flat/apartment area. and post it outside your flat area also.

if you can't find bell, you better hope that someone better than you has taken her in. she deserve a safe house and family.

if you find bell,

priority

1) take her to the vet immediately to check that she's okay, and if need be, take a blood test to ensure that all is well with her and she's not incubating sickness/disease

2) if she's well, immediately make arrangement with your vet to spay bell soon as possible without any delay after she has recovered from her ordeal!

3) take steps to put up netting around your house to prevent bell from leaving/escaping. netting will allow you to air your house while keeping bell inside.

Quote:
Originally Posted by nik_tropicana View Post
BELL hilang sebab silap saya jugak ar..tinggalkan dier sekor-sekor ntuk balik kampung...tau2 blik umah tingkap da terbukak..saya risau tentang makan minum dier...

arinie amik cuti sebab nak cari BELL..puas gak la jalan area sentul n setapak cari petshop tapi xde..mne la tau orang yang amik BELL tu g jual kat petshop...pas nie nak wat poster plak..tampal kat setiap blok kot2 orang-orang area sini yang amik BELL..

tadi tanyer jiran kat tingkat bawah kot-kot dier ade jumpa BELL tapi dier kata tak jumpa..tapi yang takutkan saya bila dier cakap stray cat yang dier bela (kucen nie saya slalu bagi makan) mati malam raya lepas sebab kene belasah ngan anjing..jiran tu kata lagi lunyai gak la anak kucen tu..aduuii..lagi saya takut ble fikirkan BELL yang tinggal sekor2 kat dunia luar nie...

hope dapat jumpa dier dalam masa terdekat nie..
Old 10-08-2008, 11:05 AM
BAD Company...

fantasticat is on a distinguished road

Quote:
nope... RM36 for 3 cats per day...

Quote:
Nik,aku harap yg kucing ni cuma menggatal cari jantan je.abis musim minta minta dia pandai cari jalan pulang.
aku rasa pun camtu gak la tu... tengah carik jantan nak hilangkan 'kegersangan'... sama cam Balqish aku... dah 2 kali gersang dah... sekali tu masa awal puasa kalau tak silap... ni tengah gersang untuk kali kedua... baru 5 bulan... abis je miang dia kali ni memang kena cargas antar gi cantas... aku dah call dah Dr Wan dari Mesra Pet Shop branch Kajang ari tu... kalau tak dok memekak je kat umah tu...
Old 10-08-2008, 11:48 AM
Animal Lover

Syukur Alhamdulilah Pakcu,dpt org yg sayang kucing jd cat sitter saya.Saya tak berkira sgt dgn kucing ni.setakat yg saya mampu saya kasih,klu tak mampu mkn nasi dan ikan rebus sajalah. budak tu yg rajin update saya sebab dia suka betoi main dgn kucing2 saya.tak pula kucing2 tu takut dgn budak tu.mgkn kucing pun tau manusia yg mana suka kucing. Saya raya sakan tahun ni sebab dah 2x tak balik raya.kena marah dgn mak saya.he!!he!! klu takde aral,nanti time gather2 kat AJ Restaurant saya akan bawa cat sitter saya utk dikenalkan dgn kekawan yg lain.

wah!! Pakcu ada kembar?? bestnya.biasanya kembar ni suka benda2 yg sama dan instinct kuat sesama sendiri. Pakcu adik atau abang kembar??

Quote:
Originally Posted by abgraldo View Post
Waah June, beraya sakan ek u kat Sabah tu. Dpt lak org baik jaga kucing, siap update report lak tu with minimal cost.. call cost tu u byr ker? hehe.. Actually, Allah tu balas baik pada org yg baik pada kucing, so I believe Allah tu permudahkan u tu June sebab u ikhlas dgn kucing... Alhamdulilah. Mintak2 pakcu pun dpt dipermudahkan mcm tu.
Pakcu, a month before balik raya dah suruh kembar pakcu buat sangkar utk tempatkan kucing pakcu tapi tak siap, nak tinggalkan memangler tak masuk akal sebab 4 hari, so nak tak nak bawak juga balik seme 4 anak bulus tu, hijacked bilik kucing kembar pakcu tu (dia pun ada 4 anak bulus.. kembarler kan, mana bole kurang..hehe). Pakcu ckp sebab tak siapkan sangkar tu (bukan free pun, janji bayar), kena surrender bilik tu.. hehe. Dia mengalah.. tapi bilik tu panas sikit, so petang selasa tu, beli satu stand fan. Ckp dia stand fan tu upah boarding, u can keep it.. hehe. Alhamdulilah.. seme selamat.
To Nik.. yup, this is an expensive lesson for you for take things for granted. Maaf Nik, pakcu a bit harsh... Even kita ada kat rumah pun org bole curi kucing kiter, inikan pulak kalau kita takder. Hendak2 si Bell tu yang pada pakcu, one of the most beautiful cat I've ever see in this forum.. Classic beauty! Time nih, Pakcu harap u dah tak bole malu lagi, knocking every door tu actually keje u sebab u jaga Bell n she can smell u dari jauh, bring her favourite toy (spider) tu along n kalau boleh lomorkan sikit ngan pasir bekas najis dia (jgn byk sgt nanti aroma satu taman..) Pakcu dulu ada gi jumpa ustad tolong telekkan/doakan.. pakcu tak galakkan tapi tu salah satu usaha pakcu untuk lembutkan hati org yang ambil tu utk pulangkan balik atau dipermudahkan jalan untuk dapatkan kembali kucing tu. Alhamdulilah, dpt balik si Argo tu.. Poster tu gambar bell n nama dia tp kalau boleh jangan letak nama you or address.. letak no. tel is enough.. orang ni macam2 (tips ni pakcu dapat dr internet). Lepas tu doa la banyak2 lepas sembhyg.. InsyAllah..
Usaha sungguh2 n banyak2 bersabar ye Nik... Ikhlas dari Pakcu.
Old 10-08-2008, 01:00 PM
PetFinder Guru

nik_tropicana is on a distinguished road

bab bab gersang nie saya kurang pasti sangat..sebab sepanjang ade kat umah dier takde tunjuk kegersangan dier tu...

ashley, saya memang pasang net kat pintu rumah cuma saya cuai tak lock tingkap..so tingkap tu longgar..tu yang bleh terlepas..

malam tadi da tampal poster kat blok sebelahan ngan blok saya skali...hope ade la secebis harapan..
Old 10-08-2008, 01:14 PM
Banned

Pawprints is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Penghulu View Post
Allo nik...dah jumpa ker bell kamu...? Kalau masih belum...kau ketuk lah umah sekitar neibourhood kau tu...mungkin ade yg simpan dalam umah durang dan tak tau owner saper utk nak pulangkan...cuba lah mungkin nasib kau boleh baik kali ni...saper tau...
Kucing macam tu ada juga kemungkinan orang yang jumpa tak akan pulangkan (U have to accept reality that bukan semua orang baik hati, ada yang boleh panjat masuk kawasan dan curi pon!). So you have to search imaginatively and aggressively to SAVE that cayang of yours. Wherever she is now, she is most likely frightened, lonely, misses you and maybe very hungry and thirsty and possibly also having tummy upset from eating garbage food!

Go brother, go, search for Bell till you find her, don't give up on her ... redeem yourself for your grave mistake ...
Old 10-08-2008, 02:59 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by Pawprints View Post
Kucing macam tu ada juga kemungkinan orang yang jumpa tak akan pulangkan (U have to accept reality that bukan semua orang baik hati, ada yang boleh panjat masuk kawasan dan curi pon!). So you have to search imaginatively and aggressively to SAVE that cayang of yours. Wherever she is now, she is most likely frightened, lonely, misses you and maybe very hungry and thirsty and possibly also having tummy upset from eating garbage food!

Go brother, go, search for Bell till you find her, don't give up on her ... redeem yourself for your grave mistake ...
thanks pawprint..mak saya ade cakap ntuk jumpa BELL blik mybe susah melainkan orang yang amik tu baik hati..huurrmmmm..
Old 10-08-2008, 03:03 PM
.:: Baby, I dig you! ::.

Location: Subang Jaya, Selangor, Malaysia, World of Animal Lurve...
BabyZee is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to BabyZee

Quote:
thanks pawprint..mak saya ade cakap ntuk jumpa BELL blik mybe susah melainkan orang yang amik tu baik hati..huurrmmmm..
sadly to say it's true..
Zee punya Tommy pun memang ktorg yakin org catnap, nak jumpa harapan takde lagsung rasanya..
Zee doakan yang terbaik je buat Tommy..
Harap nik dapat bell kembali sebab masih baru kehilangannya, tak sampai sebulan jadi harapan ada lagi, good luck..
Old 10-08-2008, 03:11 PM
BAD Company...

fantasticat is on a distinguished road

Quote:
bab bab gersang nie saya kurang pasti sangat..sebab sepanjang ade kat umah dier takde tunjuk kegersangan dier tu...

ashley, saya memang pasang net kat pintu rumah cuma saya cuai tak lock tingkap..so tingkap tu longgar..tu yang bleh terlepas..

malam tadi da tampal poster kat blok sebelahan ngan blok saya skali...hope ade la secebis harapan..
kemungkinan besar memang dia nak mengawan... itu yang dia usahakan jugak nak keluar...

Quote:
Originally Posted by Pawprints View Post

normally, kucing macam tu memang susah nak tengok diorang makan sampah... orang yang nampak selalunya mesti rembat punya... pastu either dia jual atau simpan sendiri...

ini pun base pada pengalaman aku... last time ada sekor persian sesat depan rumah aku masa aku balik dari keja... masa tu dah malam, so aku terus angkut masuk rumah... sebab dalam kepala aku, aku pikir, kalau aku tak sauk, sah-sah orang lain rembat... lepas aku mandikan, bagi makan... dan lepas aku sendiri abis mandi... aku terus pegi umah neighbor-neighbor aku tanya ada sapa-sapa hilang kucing... tak de gak... esok pagi, sambung lagi... rupanya ada sorang makcik ni punya... so aku bagi la dia balik... itu pun malam sebelum tu ada 2 orang neighbor aku siap suruh aku rembat je... bayangkan kalau diorang yang jumpa kucing tu...

moral of the story... kucing ko tu bro... kalau nak kata dia berkeliaran macam stray kat luar tu memang macam tak logik... pada aku, samada dah mati (mintak-mintak jangan la) atau orang dah rembat... dan kalau orang yang rembat tu niat baik, dia dah buat macam aku dah... dia akan gi tanya keliling atau tampal iklan pasal kucing tu...

so, kalau betul ko nak ketuk pintu ke pintu... mata kena liar sikit skodeng dalam umah diorang... mana tau dia cakap takde, ghopanya dok ada dalam umah tu dia simpan...

p/s: kucing ni la yang aku jumpa tu... ko rasa berapa orang yang jumpa kucing macam ni akan pulangkan balik...? yang aku terkilan tu, kucing tu memang cantik, tapi makcik tu tak jaga elok... banyak bulu yang berketul... tu yang masa aku mandikan tu, abis ketul-ketul tu aku potong... tu yang bulu jadi tak semenggah tu...

Old 10-08-2008, 03:34 PM
Banned

Quote:
Syukur Alhamdulilah Pakcu,dpt org yg sayang kucing jd cat sitter saya.Saya tak berkira sgt dgn kucing ni.setakat yg saya mampu saya kasih,klu tak mampu mkn nasi dan ikan rebus sajalah. budak tu yg rajin update saya sebab dia suka betoi main dgn kucing2 saya.tak pula kucing2 tu takut dgn budak tu.mgkn kucing pun tau manusia yg mana suka kucing. Saya raya sakan tahun ni sebab dah 2x tak balik raya.kena marah dgn mak saya.he!!he!! klu takde aral,nanti time gather2 kat AJ Restaurant saya akan bawa cat sitter saya utk dikenalkan dgn kekawan yg lain.

wah!! Pakcu ada kembar?? bestnya.biasanya kembar ni suka benda2 yg sama dan instinct kuat sesama sendiri. Pakcu adik atau abang kembar??
Yup.. we're identical twins. Tapi bila dah tua2 ni tak la sama sangat.. tp ada gak lagi yg confuse sampai now..Hehe.. Pakcu abang, awal 6 minit! Tapi kalau ikut org tua2, pakcu adik sebab abang beralah bg adik jalan dulu.. Pakcu tend to believe the latter theory sebab in real life, memang seme dia dulu dr Pakcu and lg terror dr pakcu in anything. Dia la dah ada anak 4 n anakbulus 4..
Old 10-08-2008, 03:39 PM
Pets Are NOT Disposable

FurKids is on a distinguished road

Quote:
normally, kucing macam tu memang susah nak tengok diorang makan sampah... orang yang nampak selalunya mesti rembat punya... pastu either dia jual atau simpan sendiri...
Betol cakap Fanaticat ... orang rembat. Kucing Nik ada sikit mcm budak nie yang kitorang jumpa dalam longkang makan sampah lepas tu kena kejar anjing. Owner asal dia tak jaga dia dengan cermat menyebabkan dia sesat dan terpaksa hidup sebagai stray.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	B61KIM11.jpg
Views:	65
Size:	38.5 KB
ID:	1114   Click image for larger version

Name:	B61KIM10.jpg
Views:	60
Size:	38.4 KB
ID:	1115  
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies
Old 10-08-2008, 03:41 PM
Animal Lover

Default kehilangan...my BELL

Salah satu cara yg paling baik offer reward kdp org yg pulangkan balik kucing ni.tp jgn sebut berapa RM.karang ditagih gila2 ko juga yg pengsan Nik.Klu nanti dia pulang balik ko bg RM100 pun takde sapa blh sangkal sebab reward no amount mentioned.
Old 10-08-2008, 03:43 PM
Banned

Quote:
Yup Nik, Bell just being so beautiful and nak2 kalau dia cepat manja.. memangler susah untuk dia org pulangkan balik... So kalau nik betul2 nak kan Bell balik, pergila jumpa Ustad, mintak dia tolong doa-doakan org yang amik tu lembut hati nak pulangkan balik, or dipertemukan nik dengan bell dgn cara yang mudah atau tak sengaja.. and hopefully Bell dalam keadaan selamat skg. Nik tak bole malu-malu, and tebusla kesilapan nik tu dgn usaha yang sungguh-sungguh dan ikhlas... Good luck Nik..
Old 10-08-2008, 04:08 PM
PetFinder Guru

Quote:
Salah satu cara yg paling baik offer reward kdp org yg pulangkan balik kucing ni.tp jgn sebut berapa RM.karang ditagih gila2 ko juga yg pengsan Nik.Klu nanti dia pulang balik ko bg RM100 pun takde sapa blh sangkal sebab reward no amount mentioned.
dalam poster yang saya tampal saya mentionkan ade saguhati kepada pemberi maklumat sehingga BELL nie pulang kat saya...tapi tak bagitau brape...
Old 10-09-2008, 01:57 PM
PetFinder Guru

Location: Seri Kembangan, Selangor (Yeah, we got free water!)
sillylupie is on a distinguished road

Nik, banyak sabar...

Kalau u nak I tolong tampalkan poster kat Tmn Dato Senu, pm I okie?

Be Strong...

sillylupie-shop
http://sillylupie-shop.blogspot.com