PetFinder.my

PetFinder.my (https://forums.petfinder.my/index.php)
-   Pet Memorial (https://forums.petfinder.my/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Goodbye Techik (https://forums.petfinder.my/showthread.php?t=5774)

thini 06-08-2011 09:58 PM

Goodbye Techik

{cry} I lost Techik yesterday.. A victim of hit-and-run.. Picked his bloodied body from the road, frsh blood still on his head and body.. So sad seeing him like that.. May you rest in peace Techik.. I'm going to miss you..

hafiz90 06-09-2011 12:28 AM

Re: Goodbye Techik

Quote:

Originally Posted by thini (Post 96098)
{cry} I lost Techik yesterday.. A victim of hit-and-run.. Picked his bloodied body from the road, frsh blood still on his head and body.. So sad seeing him like that.. May you rest in peace Techik.. I'm going to miss you..

salam thini berminat nak adopt kucing lain???

Maneki Neko 06-09-2011 08:01 AM

Quote:

I am so sorry, Thini! May Techik rest in peace and may you also find peace soon.

x-rulez 06-09-2011 08:04 AM

Quote:

OMG!how was that happened?i'm so sorry to hear that...i know how u feel when we lost our beloved cats...coz i lost my cats too this year...may Techik rest in peace...

thini 06-09-2011 11:57 AM

Quote:

Originally Posted by hafiz90 (Post 96105)
salam thini berminat nak adopt kucing lain???

Hafiz.. Techik actually datang ke rumah when he was still small, dalam 2 bulan kot, and since then got a PR status. Saya ada 5 ekor yand memang indoor (movement restricted in the house and their own pondok).. Tapi still sedih sebab jaga Techik dari kecil sampai dia besar.. he's a healty male cat, with big appetite and manja.. My he rests in peace.. Kalau nak adopt pun maybe kena carik nearby.. saya di K.Batas Penang.

thini 06-09-2011 12:00 PM

Quote:

Originally Posted by Maneki Neko (Post 96106)
I am so sorry, Thini! May Techik rest in peace and may you also find peace soon.

Quote:

Originally Posted by x-rulez (Post 96107)
OMG!how was that happened?i'm so sorry to hear that...i know how u feel when we lost our beloved cats...coz i lost my cats too this year...may Techik rest in peace...

Thank you Maneki and x-rulez... it's always difficult when you lose the cat that you have taken care of since small...{cry}

ms pasola 06-09-2011 01:04 PM

salam takziah Thini, n harap techik tenang di sane :(

bobcatJB 06-10-2011 08:51 AM

mmg amat menyedihkan bila kucing kesayangan pergi dgn cara mcm tuh...{cry} , that's why all my 13 cats are indoors, can't bear to see them go that way. Takziah to you thini...

thini 06-10-2011 03:44 PM

Quote:

Originally Posted by ms pasola (Post 96121)
salam takziah Thini, n harap techik tenang di sane :(

Thank you ms pasola.. tapi sekarang yang sedihnya bila tengok chichi (baru 3-4 bulan) sebab dia tak ada kawan bila Techik died. Techik yang bawa di datang ke rumah and dok situ. So, now kena layan chichi extra sikit.

Quote:

Originally Posted by bobcatJB (Post 96134)
mmg amat menyedihkan bila kucing kesayangan pergi dgn cara mcm tuh...{cry} , that's why all my 13 cats are indoors, can't bear to see them go that way. Takziah to you thini...

Kalau boleh memang nak indoor semua bobcat, tapi dulu the late Techik asyik gaduh dengan Ketot.. itu yang tak campur dia orang.. :(

d0odlez89 06-10-2011 09:38 PM

techik was happy as he live with u before he died.. u give him a happiness. may techik rest in peace...

thini 06-14-2011 11:54 AM

Quote:

Originally Posted by d0odlez89 (Post 96147)
techik was happy as he live with u before he died.. u give him a happiness. may techik rest in peace...

{kiss} Thank you d0odlez.. I really hope he was happy when he was with me.. Fed him BW and ikan rebus... Still misses him

bobcatJB 06-14-2011 04:21 PM

Quote:

Originally Posted by thini (Post 96143)
Kalau boleh memang nak indoor semua bobcat, tapi dulu the late Techik asyik gaduh dengan Ketot.. itu yang tak campur dia orang.. :(

Umah I ada 3 ekor yg x leh berjumpa....sekor kat belakang rumah (masih dlm gated area lagi), yg lagi dua ekor...akan ada shift dia...satu masuk sangkar..satu lepas....lebihkurang 4-6 hours dia punya shift. Terpaksa buat cam tuh..kalu x mmg nak bercakaran jer..

thini 06-14-2011 10:09 PM

Quote:

Originally Posted by bobcatJB (Post 96211)
Umah I ada 3 ekor yg x leh berjumpa....sekor kat belakang rumah (masih dlm gated area lagi), yg lagi dua ekor...akan ada shift dia...satu masuk sangkar..satu lepas....lebihkurang 4-6 hours dia punya shift. Terpaksa buat cam tuh..kalu x mmg nak bercakaran jer..

Ada shift lagi ya.. Ada seekor kucing saya, Serai the Diva tuh kerjanya nak cakar others yang bukan anak dia.. So sekarang kalau bawa masuk Chichi (kawan Techik) kena monitor selalu..