Go

Go Back   PetFinder.my > Search Forums

Showing results 1 to 21 of 21
Search took 0.00 seconds.
Search: Posts Made By: iceburn
Forum: Pet Shops & Services 12-18-2009, 03:03 PM
Replies: 0
Views: 3,391
Posted By iceburn
Kursus Menternak Arnab Hias dan Pedaging (Kos Murah dan Efektif)

Ilmu menternak arnab secara MURAH dan EFEKTIF~!!!!

Modul-modul;

1. Pengenalan - halatuju industri arnab

2. Biologi arnab

3. Sistem pencernaan
Forum: Rabbits 12-10-2009, 03:25 PM
Replies: 5
Views: 5,276
Posted By iceburn
Re: Perjumpaan Rasmi Penternak˛ Arnab Malaysia (Rabbit Clubbing) - 1st Round

telahpon ditubuhkan,

persatuanarnab@gmail.com
http://persatuanarnabmalaysia.blogspot.com/
Forum Rasmi MARBA (http://www.bicarajutawan.com/forum/showthread.php?t=22846)

diharap mod tidak padam...
Forum: Rabbits 12-10-2009, 03:19 PM
Replies: 8
Sticky: Breeding
Views: 4,327
Posted By iceburn
Re: Breeding

sangat sihat, daging arnab rendah lemak(1%), tinggi protein, serat.
beberapa bahagian organ dalamannya terbukti boleh menyembuhkan beberapa penyakit seperti asma/lelah, terdapat juga beberapa kajian...
Forum: Rabbits 11-30-2009, 02:23 PM
Replies: 8
Sticky: Breeding
Views: 4,327
Posted By iceburn
Re: Breeding

weoo.. not same here~
saya biakkan arnab saya, saya bagi orang susah/miskin pelihara, disamping dapat bantu orang tu, dia jugak dapat memberi anak˛ dan keluarga dia makan makanan yang sihat dan...
Forum: Rabbits 11-22-2009, 12:36 AM
Replies: 5
Views: 5,276
Posted By iceburn
Re: Perjumpaan Rasmi Penternak˛ Arnab Malaysia (Rabbit Clubbing) - 1st Round

takper datang jer~
jangan segan, ramai jugak yang datang tu bukan penternak besar˛.
kalau ND saya tak pasti la ada yg bawak ker tak(mungkin ada), tapi English Anggora saya rasa ada, eheheheh{shy}
Forum: Rabbits 11-16-2009, 06:38 PM
Replies: 5
Views: 5,276
Posted By iceburn
Re: Perjumpaan Rasmi Penternak˛ Arnab Malaysia (Rabbit Clubbing) - 1st Round

boleh sahaja,
perjumpaan ini bukan terhad kepada penternak arnab pedaging, penternak arnab hias pon banyak yang join,
majoriti melayu dan ada jugak wakil dari kengkawan cina dan india.{happy}
Forum: Rabbits 11-12-2009, 03:56 PM
Replies: 5
Views: 5,276
Posted By iceburn
Perjumpaan Rasmi Penternak˛ Arnab Malaysia (Rabbit Clubbing) - 1st Round

Perjumpaan Rasmi Penternak˛ Arnab Malaysia (Rabbit Clubbing) - 1st Round -
Venue:: Bayatech Desa Melawati Kuala Lumpur
Date:: 22nd Nov 09 Sunday Morning

1-Geng Selangor - Shamza, hachiroku77,...
Forum: Rabbits 11-04-2009, 08:10 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

ada orang yg jual arnab menipu tu yg buat ako kesal tu, arnab tu dah kembiri, tapi cakap belom...
dia dok kencang suruh orang spay n neut rabbit.. tapi dia dok breed rabbit jer... arnab yg dia jual...
Forum: Pet Products 11-04-2009, 08:07 PM
Replies: 12
Views: 4,921
Posted By iceburn
Re: *.* New Cages 4 Cat, Dog, Rabbit *.*

buat masa nih takda stok cage saiz kecik tu...
yg ada pon kod 6304 yg RM48 tu(harga luar RM55-65)...
sori...
Forum: Rabbits 11-04-2009, 08:06 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

AHHAhAhA ya, betul˛... sampaikan pemilik˛ kucing masok thread arnab.. ehehehe
korang teruskan borak˛ pasal spay dan neut...
Forum: Rabbits 11-02-2009, 01:27 AM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

ahahHAhAh betul˛... pendapat kita berbeza˛...
ada jugak ako dengar kesah cam kes yg en.afro keutarakan nih,
bela arnab pedaging banyak˛ sampai tak terlayan, last˛ sedekah kat orang kampung~
secara...
Forum: Rabbits 11-01-2009, 08:31 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Unhappy Re: Spaying / Neutering

awak ada bela arnab pedaging yang dikembirikan ker? dimana ladang? kalau boleh saya nak datang melawat.{happy}
saya tak kata haram, cuma berdosa bila niat mengembirikan haiwan tidak jelas.
khilaf...
Forum: Rabbits 11-01-2009, 01:57 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

saya sambung sikit lagi,
jika kita tidak mahu memelihara anak arnab/arnab yang sudah besar, kita boleh sedekahkan ke orang-orang susah yang makan arnab. ramai orang susah kat Malaysia yang takda hal...
Forum: Rabbits 11-01-2009, 01:45 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

wsalam,
saya tak keluarkan fatwa. saya hanya katakan ianya berdosa.
yang saya cakap pasal kembirikan arnab, sebab thread kembiri ni dari thread arnab. arnab binatang HALAL dimakan, jika tidak mahu...
Forum: Rabbits 10-31-2009, 11:51 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

lahiriah haiwan itu ingin membiak, jika sifat yang diberikan untuknya membiak itu ditidakkan, maka perlakuan mengkasi haiwan itu seperti mengubah ciptaan Tuhan. perkara ini dikecualikan jika haiwan...
Forum: Rabbits 10-31-2009, 03:31 PM
Replies: 26
Views: 14,869
Posted By iceburn
Re: Spaying / Neutering

orang Islam tak boleh 'kasi'kan binatang.Berdosa...
Forum: Member Introductions 10-31-2009, 01:55 AM
Replies: 11
Views: 3,121
Posted By iceburn
Re: Salam Dari ArnabKiut~

tersedak tu sebab makan serdak lebih˛ kuih raya~ HuHuHuHu{shy}
Forum: Member Introductions 10-31-2009, 01:36 AM
Replies: 11
Views: 3,121
Posted By iceburn
Re: Salam Dari ArnabKiut~

salam all~
mesra betul korang kat sinih~ ehehehhe{shy}
sampai yg tersasul˛ pon ader~ hUhUhuh
nanti saya PM harga sangkar paling kecik, sebab sangkar yg paling kecik saya ada skang nih pon masih...
Forum: Pet Products 10-31-2009, 01:13 AM
Replies: 12
Views: 4,921
Posted By iceburn
Re: *.* New Cages 4 Cat, Dog, Rabbit *.*

hUhUUh takper˛~
ako pon sori jugak~ terlambat reply~{shy}
banyak beno forum ako masok~ HUHUHuH {ohmygod}
ako ada jual jugak jenis saiz cam pet carrier tu, tapi takda la bentuk bumbung tu, jenis yg...
Forum: Member Introductions 10-28-2009, 02:36 PM
Replies: 11
Views: 3,121
Posted By iceburn
Salam Dari ArnabKiut~

Salam perkenalan~
Saya orang baru disini,
Real Name: Ahmad Fahmi Alias.
Nick Name: iceburn
DOB:080882

Saya tinggal di Setapak, Kuala Lumpur. Seorang penternak dan pembiak baka arnab dari...
Forum: Pet Products 10-28-2009, 02:26 PM
Replies: 12
Views: 4,921
Posted By iceburn
*.* New Cages 4 Cat, Dog, Rabbit *.*

Hi Salam~
Saya menjual pelbagai jenis kandang/sangkar(cages) untuk kucing, anjing, arnab, hamster, burung, ayam, katak, kura˛, beruk dan lain˛.{wink}

Sila lawati www.arnabkiut.blogspot.com untuk...
Showing results 1 to 21 of 21

 
Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 02:35 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

Main Site
Home
Advertising
Sponsored Listings
Sign Up
Find A Pet
Share & Save Lives
About PetFinder.my
Terms & Conditions
Freebies / Starter Pack
Report Animal Abuse
Contact Us
Facilities
WAGazine
Discussion Forum
Medical Fund
Pet Food, Toys & Products
Cuteness Meter
Central News Portal
Visual Map
Knowledge Library
Microchip Directory
FurryCards
Mobile
iPhone & iPod App
Android App

Social Media
Facebook
Twitter
KindMeal
Meat-Free Dining
Meal Deals
Kind Moments
Delicious Menu

Others
World Animal Day Contest
Digi iPhone Contest
East Coast Flood Relief
It's Pawssible
Freebies
Online Store
Discussions
Blacklists & Scams



Copyright © PetFinder.my. All rights reserved.