Go

Go Back   PetFinder.my > Reviews, Notices & Stories > Hall of Shame

Hall of Shame There are lots of cruel and inconsiderate people out there. Expose their cruel deeds to the world and let them be shamed!

Closed Thread

Old 05-31-2010, 03:42 PM
PetFinder Guru

Felix The Cat is on a distinguished road
Default Re: For Free OR For Sale!

Quote:
Originally Posted by nur azua View Post
kak fareen,tu mksdnye..dia neuter kucing3 dia tp dia amik kucing org len n jual dpt duit! Jahat!

ban her! Her name! Her email! Her phone number! Ban her!
yes ban her!
I agree 100%

Felix The Cat - Dee wonderful wonderful cat!
http://felixthecats.weebly.com
http://livinginmyworld-phyllis.blogspot.com/
Old 05-31-2010, 03:47 PM
PetFinder Guru

Kyzoor is on a distinguished road

Quote:
kak nor Azua?? adoi..hahaha..kelakar plak org pggl eden kakak..
eh..ape yg su ckp tu..mksdnye..dia amik dr org free n jual..yg awk tu mmg dh ade 16 ekor awk bela..adoi...
sowie Nur Azua,

Salah taip tadi....hehhehe.....saje jer nak interup n seriuos apa yg org tue buat mmg ambik kesempatan atas keprihatinan member2 kat sini yang betol2 sayang kan spesis2 bulus nie........Nur azua nak bagi bulus kat Wan lagi ke? hehehhehe nak cukup kan kuota....hahahhahhaa......insyallah lam July nie Wan pindah kat rumah teres 2 tgkt n dapat lah buat rumah diaorg kat yard....lagi satu bagi pendapat Wan lah nak bagi adopt bulus2 nie cuba lah andaikan kita nie keja kat umah anak yatim n buat registration adoption tue sama cam nak ambik anak angkat....hahahhahaha...kalau Wan for sure akan buat camtu at least Wan tau n leh follow up

Kyzoor
Old 05-31-2010, 03:52 PM
Cat Slave

Fareen is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Felix The Cat View Post
yes ban her!
I agree 100%
She should be banned. I think the person who took both cats for FREE in PF is the same person who is selling them at Mudah since the phone number is the same.

I believe she is also the same person who wanted to adopt my persian cats on the pretext of wanting them as pets. Months later, I found she was selling her kittens in Mudah. Ni memang serial cat conwoman ni

Hope moderators notices these posts and take the necessary action.

Proud mummy of Sophie / Dexter / Yuki / Heidi / Optimus

Feed your cats BARF!
www.catnutrition.org
Old 05-31-2010, 03:53 PM
PetFinder Guru

nur azua is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to nur azua

Quote:
Originally Posted by Kyzoor View Post
sowie Nur Azua,

Salah taip tadi....hehhehe.....saje jer nak interup n seriuos apa yg org tue buat mmg ambik kesempatan atas keprihatinan member2 kat sini yang betol2 sayang kan spesis2 bulus nie........Nur azua nak bagi bulus kat Wan lagi ke? hehehhehe nak cukup kan kuota....hahahhahhaa......insyallah lam July nie Wan pindah kat rumah teres 2 tgkt n dapat lah buat rumah diaorg kat yard....lagi satu bagi pendapat Wan lah nak bagi adopt bulus2 nie cuba lah andaikan kita nie keja kat umah anak yatim n buat registration adoption tue sama cam nak ambik anak angkat....hahahhahaha...kalau Wan for sure akan buat camtu at least Wan tau n leh follow up

Kyzoor
ha..betol..kne taw details org tu sebaik mungkin..bkn men kasik je anak3 bulus tu..kasik kucing kt awk?? sy xde..haha..yg ade pon guinea pigs je..ade la 3 ekor dlm cage tu ha..hehe..ni pon tgh tggu org3 yg nk amik kucing sy up for adoption tu confirm blk..takot plak klu tersalah kasik kn..adoi..jgnla salah kasik belang ngn c oren tu..
Old 05-31-2010, 03:57 PM
PetFinder Guru

nur azua is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to nur azua

Quote:
Originally Posted by Fareen View Post
She should be banned. I think the person who took both cats for FREE in PF is the same person who is selling them at Mudah since the phone number is the same.

I believe she is also the same person who wanted to adopt my persian cats on the pretext of wanting them as pets. Months later, I found she was selling her kittens in Mudah. Ni memang serial cat conwoman ni

Hope moderators notices these posts and take the necessary action.
nasib baik kak fareen xkasik kucing tu dkt dia kn..ish3..klu x,selamat la dia bershopping dgn duit jual persian cats tu..

tula..hope encik3/puan3/miss3 moderator wtla apa3 yg patut..spya sume member PF yg nk kasik kucing or dogs for adoption xkena tipu lg macam ni..
TP..yg plng penting,sume wrga PF sndri pon kne hati3 la..jgn main bagi je kucing tu kt adopter yg anda xtahu and tak pasti..kaji dahulu..n take her/his full details..TQ..sekian ceramah..
Old 05-31-2010, 04:17 PM
PetFinder Guru

Quote:
takot plak klu tersalah kasik kn..adoi..jgnla salah kasik belang ngn c oren tu..
Nur Azua.........

Sapa pulak le si belang n si oren yang di maksudkan tue?hehhehehehe.......dah cukup kuota dah kat umah nie......cuma nak tunggu Wan punya bulus baru malam nie dr sarawak.......siap naik Airasia lagi.......nama dia Abang.......nnt Wan updated yang baru

Anyway maaf k kalau ada ayat Wan tersalah lam thread nie but wan cuma menyatakan pendapat Wan sebagai pencinta kucing..........n hope we r not going to repeat the same mistake........kenali siapa yang nak adopt bulus2 kita n follow up.......adalah sebahagian dr dosa kita bila meletakkan bulus2 nie ke tangan yang tak ada tanggungjawab........kerana dia adalah hidupan dan di alam sana tetap juga sama kehidupan dgn kita yang bernyawa oleh Allah s.w.t......renung2 kan

Kyzoor
Old 05-31-2010, 04:26 PM
~feline attaché

nurkasih is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by Kyzoor View Post
sowie Nur Azua,

Kyzoor
it's hard to tell jugak. If we make the process tough, we'll end up not having any adopted pulak. This one usually it goes with instinct.. if you really do an animal lover, and love the animals.. you surely know by hunch whether they are the right adopter or otherwise.

they are also a few people for e.g one indian lady who will buy around in pf and breed and sell..but seems that pf can't do anything ( as long as we still have the sale/buy section)..the lady is still there until today.. making $$$

take ebay for example.. they operate on reputations and also comments.. mayeb we can follow that also..( and they do not allow live animal to be sold on their sites anyway)..

I really hope this time around we'll learn as tho we learnt from previous incidents yet nothing really changing ( except that now we have Scammers section)
Old 05-31-2010, 04:29 PM
Petfinder Moderator

Maneki Neko is on a distinguished road
Thumbs down Re: For Free OR For Sale!

And our least favourite PF member at the moment, Nurkittylover, has her own "for adoption" listing on Petfinder -- a ginger & white DSH which she says is part Bengal. (NOT!) Adoption fee: RM200. The cat is 5 years old, and she writes that she loves it very much but has too many cats in her house...

http://www.petfinder.my/pets/12015/
Old 05-31-2010, 04:33 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by Maneki Neko View Post
And our least favourite PF member at the moment, Nurkittylover, has her own "for adoption" listing on Petfinder -- a ginger & white DSH which she says is part Bengal. (NOT!) Adoption fee: RM200. The cat is 5 years old, and she writes that she loves it very much but has too many cats in her house...
She is getting rid of it to get in more cats my dear..... Lame excuse I believe.

Miss Nurkittylover @ Ekin has 19 experience with cats and she is only 23 now... meaning to say that she handelled cats at the age of 4 years old? ha..ha.... Funee.......

Also...........it got me thinking.... Miss Aznzz name is also begning with Nur but apparently she deleted it from her profile which I had noticed. Something fishy going on?

Old 05-31-2010, 04:38 PM
PetFinder Guru

Quote:
She is getting rid of it to get in more cats my dear..... Lame excuse I believe.

Miss Nurkittylover @ Ekin has 19 experience with cats and she is only 23 now... meaning to say that she handelled cats at the age of 4 years old? ha..ha.... Funee.......

Also...........it got me thinking.... Miss Aznzz name is also begning with Nur but apparently she deleted it from her profile which I had noticed. Something fishy going on?
Something wrong......hurm.......check my previous reply.....

Kyzoor
Old 05-31-2010, 04:39 PM
Cat Slave

Quote:

And the plot thickens LOL. Macam tengok Murder She Wrote pulak. But in this case sigh...

Feed your cats BARF!
www.catnutrition.org
Old 05-31-2010, 04:52 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default For Free OR For Sale!

Bertenang semua kawan kawan.byk betul detektif dlm PF ni.hehehehe!! nanti akak akan inform Blackie dan Andy yg mmg mahir dan cekap tangkap org org begini.

pasal tu dah byk kali kami bg reminder utk berjaga jaga ttg scam ni dan juga siap ada memo peringatan kat main meu website ni.tp kdg kdg ada juga yg tak mau belajar & tak mau bertanya,inilah akibatnya. akak sendiri pun smp tak tau mcm mana lg nak nasihatkan dan bg reminder coz reminder demi reminder dgn segala mcm cara & stail telah pun kami buat but still some gullible people fall into the trap.

Kita tunggu kesudahan novel ni lepas Charlene dan Andy diberitahu.
Old 05-31-2010, 04:56 PM
Petfinder Moderator

Maneki Neko is on a distinguished road

Quote:
And the plot thickens LOL. Macam tengok Murder She Wrote pulak. But in this case sigh...
If she really listed the calico kitten on Mudah as a Maine Coon, I'd say it's more a case of Robbery She Wrote.

For heaven's sake, I look more like a Maine Coon Cat than that kitten does.

Let's just pray that the kitten lands in a good, safe, loving home at the end...
Old 05-31-2010, 04:57 PM
PetFinder Guru

Quote:
Originally Posted by June View Post
Bertenang semua kawan kawan.byk betul detektif dlm PF ni.hehehehe!! nanti akak akan inform Blackie dan Andy yg mmg mahir dan cekap tangkap org org begini.

pasal tu dah byk kali kami bg reminder utk berjaga jaga ttg scam ni dan juga siap ada memo peringatan kat main meu website ni.tp kdg kdg ada juga yg tak mau belajar & tak mau bertanya,inilah akibatnya. akak sendiri pun smp tak tau mcm mana lg nak nasihatkan dan bg reminder coz reminder demi reminder dgn segala mcm cara & stail telah pun kami buat but still some gullible people fall into the trap.

Kita tunggu kesudahan novel ni lepas Charlene dan Andy diberitahu.
Yeah! Moderator June dah datang to the rescue!
Drama hari nie bah June
Cepat bertindak sebelum mereka tutup jejak mereka

Old 05-31-2010, 04:58 PM
PetFinder Guru

Quote:
If she really listed the calico kitten on Mudah as a Maine Coon, I'd say it's more a case of Robbery She Wrote.

Let's just pray that the kitten lands in a good, safe, loving home at the end...
He..he... can I adopt you since you look like a Maine Coon

Old 05-31-2010, 04:59 PM
Cat Slave

Quote:

hahahha Maneki Neko! Yea, I have 2 Mainecoons and have yet to see one that looks like that. No offence to the cat. She's actually gorgeous! If not for my 5 cats at home, it actually crossed my mind to adopt her!. Unfortunately it seems like she fell into the wrong hands

Yes, whether she's sold or remains with this person...I pray for the kitten's sake that she's well cared for....

Feed your cats BARF!
www.catnutrition.org
Old 05-31-2010, 06:40 PM
Cat Lover

naq1989 is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to naq1989

Dulu pun rajin gak siasat adopter2 kat pf,especially masa kak fareen nak bg adopt kucing dia dulu,ada la sorg tu yang jual kucing,sy pun dedahkan la,pastu kena sound ngan AmirahD,dia kata tak payah nak sibuk2.So bile tengok ada org yang adopt free n jual balik,sy just diamkan,yela takut org kate menyibuk ke ape...
Old 05-31-2010, 07:43 PM
Cat Slave

Quote:
Originally Posted by naq1989 View Post
Dulu pun rajin gak siasat adopter2 kat pf,especially masa kak fareen nak bg adopt kucing dia dulu,ada la sorg tu yang jual kucing,sy pun dedahkan la,pastu kena sound ngan AmirahD,dia kata tak payah nak sibuk2.So bile tengok ada org yang adopt free n jual balik,sy just diamkan,yela takut org kate menyibuk ke ape...
Alaaah Naq, nak buat baik ni jangan putus asa. Cuma kadang2 orang marah cara awak tulis kot. Lainkali nak sound kena kasi salam 3x dulu kot?

Feed your cats BARF!
www.catnutrition.org
Old 05-31-2010, 07:59 PM
Cat Lover

naq1989 is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to naq1989

Quote:
Alaaah Naq, nak buat baik ni jangan putus asa. Cuma kadang2 orang marah cara awak tulis kot. Lainkali nak sound kena kasi salam 3x dulu kot?
ok2.Assalamualaikummmm....Assalamualaikummmm....As salamualaikummmmm....Assalamualaikummmmmmmmm..cuku p tak kak fareen?siap bagi bonus satu salam...he3
Old 05-31-2010, 08:13 PM
~feline attaché

nurkasih is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by naq1989 View Post
ok2.Assalamualaikummmm....Assalamualaikummmm....As salamualaikummmmm....Assalamualaikummmmmmmmm..cuku p tak kak fareen?siap bagi bonus satu salam...he3
mana taknyer..dahla avatar pun gambar berbaju tentera..ganas gitu..pastue souund pulak ala ala peluru berpandu.. ramai yang panas jugak..kena peluru..