Go

Go Back   PetFinder.my > Reviews, Notices & Stories > Hall of Shame

Hall of Shame There are lots of cruel and inconsiderate people out there. Expose their cruel deeds to the world and let them be shamed!

Old 07-20-2009, 09:44 AM
Pets Are NOT Disposable

FurKids is on a distinguished road
Default Re: Kenal tak?

Very well said, Kak Hate!
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies
Old 07-20-2009, 09:51 AM
Cayang Kucing

farahnm is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to farahnm

:)
sama-sama beringat
Old 07-20-2009, 09:54 AM
PetFinder Guru

ruslina_ml is on a distinguished road

salam zahra.... dah dapat julie balik?? Diorang janji nak bagi balik yesterday kan?? Dapat tak???
Old 07-20-2009, 10:01 AM
Animal Lover

verilus is on a distinguished road

yep... any update from julie?
Old 07-20-2009, 10:02 AM
saanggaaatt suke MeOwww!

habidaiya is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to habidaiya Send a message via Skype™ to habidaiya

Quote:
Originally Posted by ruslina_ml View Post
salam zahra.... dah dapat julie balik?? Diorang janji nak bagi balik yesterday kan?? Dapat tak???

semoga Allah ampunkan dosa kita. amin. puase pun da nk hampir tibe..
Old 07-20-2009, 10:37 AM
mummycat

zahraannur is on a distinguished road

Salam kekawan suma....JULIE dah blk

...kami amik beliau di PUTARAJAYA daa kol 10pm semlm. so epi...blk umah jer trus wat bunyi "eek..eek..eeek" bknnye bunyi meow..

manja mcm dulu gak..lembut bdn die...dah tambah cantik corak marble kat bdn beliau...kucen kat umah suma interested termasuklah kitten mix persian (6-7 bulan gak) mcm nak ngorat jer si julie nie..
Old 07-20-2009, 10:46 AM
PetFinder Guru

ruslina_ml is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by zahraannur View Post
Salam kekawan suma....JULIE dah blk

...kami amik beliau di PUTARAJAYA daa kol 10pm semlm. so epi...blk umah jer trus wat bunyi "eek..eek..eeek" bknnye bunyi meow..

manja mcm dulu gak..lembut bdn die...dah tambah cantik corak marble kat bdn beliau...kucen kat umah suma interested termasuklah kitten mix persian (6-7 bulan gak) mcm nak ngorat jer si julie nie..
alhamdulillah..... post la gambar julie..
Old 07-20-2009, 10:47 AM
mummycat

diharap sgt sesapa yg ada buat salah kepada family SERA (berkata2 yg krg enak dlm blog, forum, shoutbox), tlg hubungi mereka dgn sms di no yg sy beri sblm nie supaya kesalahan kt selesai di dunia nie jer...Allah xkan ampunkan dosa kt dgn MAKHLUK lain melainkan kt meminta maaf sendiri..Semoga Allah kekalkan hidayah dlm dr kt sempena Ramadhan yg semakin hampir
Old 07-20-2009, 11:17 AM
PetFinder Buddy

asmaradonat is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by zahraannur View Post
diharap sgt sesapa yg ada buat salah kepada family SERA (berkata2 yg krg enak dlm blog, forum, shoutbox), tlg hubungi mereka dgn sms di no yg sy beri sblm nie supaya kesalahan kt selesai di dunia nie jer...Allah xkan ampunkan dosa kt dgn MAKHLUK lain melainkan kt meminta maaf sendiri..Semoga Allah kekalkan hidayah dlm dr kt sempena Ramadhan yg semakin hampir
Dee nk mintak maaf kepada Sera dan keluarga andai ada ape jua bahasa yg kurang elok dalam forum ini...

memandangkan blog sera dh tutup saya juga minta maaf pada sera dan keluarga atas comment di blog tempoh hari. Dee yg comment up 10K tu.
DEE MOHON MAAF PADA SERA DAN KELUARGA.
Old 07-20-2009, 12:26 PM
PetFinder Guru

hatemetoday is on a distinguished road

Post 1:

profile ade...pm admin/andy or ezer to check kot ada alamat provided...or any info la yg boleh give access to her...kuang ajor ni...siang2 hari buat keje menipu...yg aku panas tu yg menyamar jadik kaum kuarga si shamim tuh..tu pon sama besekongkol...apa duit korang share sama rata ke? mari sini masok kasik komen sket.....kalau ye korang tak tau menahu meh sini kasik tau sikit camne nak p cekup si sera nih....tuan nye nak balik kucennye..bukan nak ape2 pon...kasik la balek cik/encik sera....

Quote:
Originally Posted by hatemetoday View Post
eeii paneh hati aku baca blog dia...boleh plan2 lagik nak letak 4k pastu down harga to 1k...amboi amboi ...senang hati dia kan...nape aku tak leh nak shout kat situ..citt

err guys..takyah le panggil dia ngan nama2 tuh...
sera and especially to her Family...maafkan keterlanjuran kata2 saya seperti di atas..sebagai manusia biasa ...apabila emosi dikawal oleh nafsu maka hamburan serta kata2 kesat terjadi tanpa memikirkan kesan pada mereka2 yg tidak terbabit...harap kesalahan saya dapat dimaafkan......selamat menyambut bulan puasa al mubarak...

tapi jgn buat lagik lah jual2 ni hokkeh......boleh?
Old 07-20-2009, 01:07 PM
PetFinder Buddy

azris is on a distinguished road

I would like to seek for an apology from sera and the whole family for my harsh words and comments in here and also in her blog. However, i do hope that you will stop trading cats in the future. May Allah grant you will longevity, prosperity and happiness in the end.
Old 07-20-2009, 01:39 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default Kenal tak?

Sorry, guys.I have to disagree with this maaf thingy. Sebelum kita minta maaf kat Sera,Sera yg sepatutnya minta maaf kat Zahranur.She was the one created all this mess.yg minta maaf abang dia bukan dia.so tak aci. kita tak tau pun dia punya stand.lebih afdal tuan punya badan yg minta maaf bukan pakai wakil.
Old 07-20-2009, 04:56 PM
PetFinder Guru

DJSNAZ83 is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by June View Post
Sorry, guys.I have to disagree with this maaf thingy. Sebelum kita minta maaf kat Sera,Sera yg sepatutnya minta maaf kat Zahranur.She was the one created all this mess.yg minta maaf abang dia bukan dia.so tak aci. kita tak tau pun dia punya stand.lebih afdal tuan punya badan yg minta maaf bukan pakai wakil.
agreed
Old 07-20-2009, 10:15 PM
PetFinder Guru

Felix The Cat is on a distinguished road

Quote:
Originally Posted by June View Post
I agree with you June 110%

In the first place, Sera started the problem and she should apologize in public for what she has done to cheat people because of her greed for money.

We were just protecting the rights of the animals and wanting to stop people like Sera from making a big buck from selling cats.

So Sera be brave and act like a big girl and apologize and not be like a cowardly dog and hide behind your brother.

To the forumers sorry for my rough words but I just cant stand people like her.

Felix The Cat - Dee wonderful wonderful cat!
http://felixthecats.weebly.com
http://livinginmyworld-phyllis.blogspot.com/
Old 07-20-2009, 11:44 PM
PetFinder Guru

meira is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to meira

sera ade akaun petfinder ke?

or maybe die dh personally mintak maaf dekat zahra kot.
Old 07-21-2009, 02:25 PM
PetFinder Guru

oni hatamah is on a distinguished road

I kind of support the idea that it is sara who should apologise first. Imagine, kalau org tak bising bising dan use harsh words in the blog and at our column, do you think, she will ever return the kitten, definately NO. she will keep onm doing what she started and there will be no end to her abusive business atitude. As a matter of fact, the family should thanks those people who commented on their daughter atitude and brought the thruth out in the opne. If not for their action, even family members will not be aware of her dirty trick. Sara should apoloise to all kat lovers and should make a promise not to be so inhuman to treat pet the way she does. She certainly does not love cats at all, to her cats are money machine. Sara should also thanks everybody for waking her/saving her from the doomdays league. Lepas tu, bolih le semua org bermaaf maafan. It is a reality that everybody pays for the mistake they did and LEARN from them, the first best step is to utter a simple words such as sorry.

Some of you may never agreed with what I said but I live long enough to identify that even the biggest crook in the world started with being a petty thief.

Salam,
Old 07-21-2009, 02:36 PM
mummycat

""hye ni sera, fstly im sorry bout lying. i knoe im wrong..im about to give julie back..bt its not bcz ur unmatured react like ftnah yg u bwt, ktk mk bpak sera smua, mngapi-apikn org.jthkanmrwah org..xamk hati sngt..its okea 4 me cz tu dosa u..btw,jst so u know akk n abg.1st-sera xpnah skitkan julie.we're gonna meetsmwhere esk.btw, most important is..if u still keep mnjatuhkan mruah rrang dpends la,it could change my mind..n anther one dh2 la mngapi-apiakn rrang bwt dsa skali..bsar dosa tu akk abg..lg bsa drpd dsa sera bwt. xssuai gya akk abg yg nmpak alim..xpe la,adr pape nte sera msg blik..btw dont rply,cz it can change my mind..lgi sera xnk ksi blik..btw, thanx jgak la bgi pngalaman bru kt sera dlam bsnes""

ni adalah sms beliau b4 serahkan julie pd 18.07.2009 (2.42pm). i post tanpa edit...then, km sndr travel 20km near to her house on sunday utk dptkan Julie...Julie ok..tp, mata sebelah kiri (kecik) msh x sembuh sejak we give her..her nose is running (selsema and bersin)..but dia dah gemuk when sera pulangkan.

nak tanya skit...did she really regret?? from her msg, ada minta maaf, but...
mula2 x nak post sms dia kat sini, tp ati x tenang dgn cara dia..abg dia yg sulung sporting...dia yg deal suma nie and make sure Julie return...sera send msg nie after her brother call and talk to us. b4 dat, sera senyap tanpa sebrg berita..Her brother is really gentlement.

kami api-apikan org dlm forum nie ker? kami sebarkan FITNAH ker?

smlm sera selamba sms :

*****************-bank in to this accnt nu.thanx

(adoption fee dia dulu sbyk RM50 tue laa, tp x tau bank apa daa)
Old 07-21-2009, 02:38 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default Kenal tak?

Kak Oni,setuju sangat with your post that I higlight.I may not live long enough like you,but I have seen many as well people like Sera. She may be young but she has no regret with what she had done so far. If she openly apologise here, I would gladly accept it.

Quote:
Originally Posted by oni hatamah View Post
I kind of support the idea that it is sara who should apologise first. Imagine, kalau org tak bising bising dan use harsh words in the blog and at our column, do you think, she will ever return the kitten, definately NO. she will keep onm doing what she started and there will be no end to her abusive business atitude. As a matter of fact, the family should thanks those people who commented on their daughter atitude and brought the thruth out in the opne. If not for their action, even family members will not be aware of her dirty trick. Sara should apoloise to all kat lovers and should make a promise not to be so inhuman to treat pet the way she does. She certainly does not love cats at all, to her cats are money machine. Sara should also thanks everybody for waking her/saving her from the doomdays league. Lepas tu, bolih le semua org bermaaf maafan. It is a reality that everybody pays for the mistake they did and LEARN from them, the first best step is to utter a simple words such as sorry.

Some of you may never agreed with what I said but I live long enough to identify that even the biggest crook in the world started with being a petty thief.
Salam,
Old 07-21-2009, 02:41 PM
mummycat

Quote:
Originally Posted by oni hatamah View Post

Salam,
sy stuju dgn ur view, walaupun ada forumer yg mencarut tahap melampau,tp suma tue coz they're so pissed off with her attitude. without those harsh words, her brother will not contact us..im really sad, bcoz we tried so hard to deal with her, but she always turn her back..x reply,x jawab kol,sms...keep hiding...then jadi benda bkn2 mcm nie,then she return Julie back...kami plak dituduh MEMFITNAH...api-apikan forumer lain....ingat km xda keja lain ka...job as a teacher and engineer dah ckp tired tau,adik...
Old 07-21-2009, 02:43 PM
PetFinder Buddy

asmaradonat is on a distinguished road

oh kakak2 ku... xpe le klu dia xsecara langsung mohon maaf dlm forun nie...
ape matlamat kita untuk dapatkan julie balik ke pangkuan zahra dah pon tercapai.. Dee pasti dia dah minta maaf ngan zahra personally. yg sudah tu sudah le... kita salam2 n maaf memaafkan walau blom raya...

di harap dengan ada bebenang nie siapa2 yang nk put cat/kitten for adoption or for sale akan lebih berhati2. Dan pada sesiapa yg ada niat xbaik tu... beringatle..