Go

Go Back   PetFinder.my > The Animal Corner > Cats & Kittens

Cats & Kittens General information and discussions on taking care of your feline buddy

Old 08-03-2009, 04:09 PM
Animal Lover

June is on a distinguished road
Default cari menantu

Bro,aku nak yg oren kaler tu boleh?? hehehheheh!!

Quote:
Originally Posted by FurKids View Post
This pretty mama yg jumpa kat tepi jalan kaki belakang luka berdarah kulit terkopek sendang mengheret anak-anak kecik nya cari tempat sembunyi /berteduh selepas kena buang pun sudah lawa dan anak-anak dah besar ... this is her with one of her handsome sons ...
Old 08-03-2009, 04:46 PM
PetFinder Guru

Yong Katana Ashica is on a distinguished road
Send a message via Skype™ to Yong Katana Ashica
Default Re: cari menantu

Quote:
Originally Posted by June View Post
uih.. cepat je nak yang ensem tu kak june ekk
Old 08-03-2009, 04:59 PM
Animal Lover

Default cari menantu

biasalah

Quote:
Originally Posted by Yong Katana Ashica View Post
uih.. cepat je nak yang ensem tu kak june ekk
Old 08-04-2009, 12:13 PM
Pets Are NOT Disposable

FurKids is on a distinguished road

Quote:
Yang manerrr?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	B74KIDS01.jpg
Views:	65
Size:	38.2 KB
ID:	6909  
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies
Old 08-04-2009, 12:14 PM
PetFinder Guru

Quote:
Yang manerrr?
yong nak jugakk!! nak yang belang² jugak. tapi nak betina. and klu bleh nak yang kecik. boleh jadik gf caspian
Old 08-04-2009, 12:17 PM
Pets Are NOT Disposable

Oren kaler nie???
Attached Thumbnails

Name:	B74CML02.jpg
Views:	64
Size:	38.1 KB
ID:	6910   Click image for larger version

Name:	B74CML03.jpg
Views:	65
Size:	37.9 KB
ID:	6911  
"We organized in the past to make Trap-Neuter-Return possible. Today, we organize to make Trap-Neuter-Return the norm and to end the unnecessary killing of cats in animal shelters across the country and provide humane care." - Alley Cat Allies
Old 08-04-2009, 12:18 PM
PetFinder Guru

Quote:
Oren kaler nie???
alamak sexy nye dy!!!!
Old 08-04-2009, 12:19 PM
Pets Are NOT Disposable

Ker oren kaler nieeee??
Attached Thumbnails

Name:	B74KIDS02.jpg
Views:	62
Size:	38.4 KB
ID:	6912   Click image for larger version

Name:	B74KIDS03.jpg
Views:	70
Size:	33.3 KB
ID:	6913  
Old 08-04-2009, 12:24 PM
Pets Are NOT Disposable

Auntie June tak nak sayer ke .... sayer pon ensem gakkk, Auntieeeeeee .....
Attached Thumbnails

Name:	B74KIDS04.jpg
Views:	66
Size:	36.8 KB
ID:	6914  
Old 08-04-2009, 12:25 PM
PetFinder Guru

Quote:
lala... ni jantan kan.. auntie nak betina.. lala. caspian auntie bukan gay
Old 08-04-2009, 12:26 PM
Pets Are NOT Disposable

Quote:
Originally Posted by Yong Katana Ashica View Post
alamak sexy nye dy!!!!
Itu Mama, Yong ....
Old 08-04-2009, 12:27 PM
Animal Lover

Default cari menantu

yg oreng nilah.hehehehhehe!! aku tak nak yg bulu lebat2.sesak hidung aku tau.

Quote:
Ker oren kaler nieeee??
Old 08-04-2009, 12:28 PM
Animal Lover

Default cari menantu

wah!!boboy hensem mcm Peterpan. ini si ekor kontot tu ke??

Quote:
Old 08-04-2009, 12:51 PM
Pets Are NOT Disposable

Quote:
wah!!boboy hensem mcm Peterpan. ini si ekor kontot tu ke??
Bukan, ini Miko, saya jumpa dalam kotak kat tepi pasar semasa kecik umur 1 bulan, kedua-dua mata tak leh buka penuh discharge aku dah ingat dia buta. Pastu dia buka mulut tak keluar suara, tapi bila telinga dia dengan saya letak tangan dekat muker dia nak belai kepala dia, dengan garang dia spit dan hissss, " Pttuuuuuuhhhhhhh!!!!" like a very terrified animal. Terperanjat besar saya!

Dia tak dapat bangun, kedua-dua kaki belakang mcm lumpuh, dia cuba bangun tapi jatuh bergolek. Saya ingatkan dia bukan sahaja buta, bahkan lumpuh sekali.

I didn't put much hope in his survival, so I put some thick chicken broth in a spoon and put it into his mouth and left him there, praying that God would be merciful and take him away quickly instead of letting him linger on and suffer.

Next morning, saya pergi intai expecting to find his body stiff and cold, tapi to my surprise, he was not only alive but one of his eyes had opened! So I fed him some more thick chicken broth in a spoon and put him in a safer place.

Petang saya pergi jengok and found that both eyes had opened and they were beautiful clear eyes .... obviously the chicken broth had given him strength and he had been able to clean his face. I was very happy to see that he had no eye infection at all.

Since he seemed so determined to live, I rushed him to the vet to examine his hind legs which seemed mcm lumpuh or crushed.

I was so very happy to learn from the vet who palpitated him that the fractures were closed ones and would heal without surgery but needed confinement to limit his movement for 2 months.

He turned out to be a very friendly, affectionate happy-go-lucky fella like Karipapp.
Old 08-04-2009, 07:06 PM
PetFinder Guru

Quote:
Bukan, ini Miko, saya jumpa dalam kotak kat tepi pasar semasa kecik umur 1 bulan, kedua-dua mata tak leh buka penuh discharge aku dah ingat dia buta. Pastu dia buka mulut tak keluar suara, tapi bila telinga dia dengan saya letak tangan dekat muker dia nak belai kepala dia, dengan garang dia spit dan hissss, " Pttuuuuuuhhhhhhh!!!!" like a very terrified animal. Terperanjat besar saya!

Dia tak dapat bangun, kedua-dua kaki belakang mcm lumpuh, dia cuba bangun tapi jatuh bergolek. Saya ingatkan dia bukan sahaja buta, bahkan lumpuh sekali.

I didn't put much hope in his survival, so I put some thick chicken broth in a spoon and put it into his mouth and left him there, praying that God would be merciful and take him away quickly instead of letting him linger on and suffer.

Next morning, saya pergi intai expecting to find his body stiff and cold, tapi to my surprise, he was not only alive but one of his eyes had opened! So I fed him some more thick chicken broth in a spoon and put him in a safer place.

Petang saya pergi jengok and found that both eyes had opened and they were beautiful clear eyes .... obviously the chicken broth had given him strength and he had been able to clean his face. I was very happy to see that he had no eye infection at all.

Since he seemed so determined to live, I rushed him to the vet to examine his hind legs which seemed mcm lumpuh or crushed.

I was so very happy to learn from the vet who palpitated him that the fractures were closed ones and would heal without surgery but needed confinement to limit his movement for 2 months.

He turned out to be a very friendly, affectionate happy-go-lucky fella like Karipapp.

wahhh.. such a hero
Old 08-05-2009, 09:54 AM
PetFinder Guru

honeybun is on a distinguished road

Quote:

Furkidz, salute la!!

My level definitely tak setahap you. Infact, soooo jauh! But one of my best friend tu, macam you.

Once she recsued a cat with both eyes infected, satu tu dah terkeluar. How it happened, God knows! Vet had to take out both eyes! Sian dier, but now she is the fattest cat, fatter than Garfiled, and the queen of the house. Lebih dari Diva!
Old 08-05-2009, 11:39 AM
Animal Lover

Default cari menantu

mak ai!! kecik2 tunjuk samseng dah mmg dia umur panjang. Bravo bro!!

Quote:

Old 08-05-2009, 11:40 AM
Pets Are NOT Disposable

Yong dan Honeybun,

Tak sama tahap dengan saya sekarang takper ... tapi start join the gang laa, sebab muker kesian teramat banyak dikelilingan kiter semua, tapi tak ramai yg respond ... there is always a starting point ... buat aper yg mampu, keep stretching your limit and do more, lama-lama tu banyak lah pencapaian tu, kay? Join the gang ... sikit-sikit lama-lama jadi bukit ... Tuhan nampak semua yg kiter buat dan akan membantu and remove obstacles, opening opportunities kalau kita ikhlas hati dan sanggup buat ...

Korang kalau ada masa, lawat lah website www.alleycats.org tu ... saya sangat terharu melihat aktiviti mereka, besar kekorbanan mereka tu demi kebajikan kucing-kucing kesian tu ...
Old 08-05-2009, 11:47 AM
Animal Lover

Default cari menantu

This I agree 100% jarang dengar perkataan ni.many people tend to overlook this

Quote:
Yong dan Honeybun,

Tak sama tahap dengan saya sekarang takper ... tapi start join the gang laa, sebab muker kesian teramat banyak dikelilingan kiter semua, tapi tak ramai yg respond ... there is always a starting point ... buat aper yg mampu, keep stretching your limit and do more, lama-lama tu banyak lah pencapaian tu, kay? Join the gang ... sikit-sikit lama-lama jadi bukit ... Tuhan nampak semua yg kiter buat dan akan membantu and remove obstacles, opening opportunities kalau kita ikhlas hati dan sanggup buat ...
Korang kalau ada masa, lawat lah website www.alleycats.org tu ... saya sangat terharu melihat aktiviti mereka, besar kekorbanan mereka tu demi kebajikan kucing-kucing kesian tu ...
Old 08-05-2009, 11:49 AM
Pets Are NOT Disposable

Quote:
mak ai!! kecik2 tunjuk samseng dah mmg dia umur panjang. Bravo bro!!
I admire Miko punya strong fighting spirit walaupun pada masa tu dia kecik dan cedera ... he spat, hiss dan cakar thinking that I was another 2-legged mcm the one that plucked him away from his precious Mama, cederakan kedua-dua kakinya dan masukkan dia ke dalam kotak buang ... tapi selepas saya suapkan dia, dan matanya membuka one after the other, I hulur tangan utk belai pipinya, dia tak spit, hiss atau cakar saya. To this day, he is a very loving and cheerful little boy. To me, he is my miracle boboy and I love him from the very depth of my heart and thank God that I found him. I believe he is a blessing to me from God!

Cayang Miko boboy!
Attached Thumbnails

Name:	B74KIDS05.jpg
Views:	72
Size:	37.5 KB
ID:	6931